Overskyet Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Det beste man kan gjøre er å blande med blekk og malingfjerner! :) Har hørt at da er motoren dæv for evig og altig! :) Jo mere malingfjerner jo bedre. Og når jeg sier blekk ca 15 dråper. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Sukker løser seg ikke opp i bensin og ikke komer det gjennom filterene. Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Ett gamelt trikks for å rense gammle snekke motorer var å kjøre med litt aceton innblandet i bensin , så tror du skal ha mye lynol før det skjer ting. For å hindre bensin tyveri så er vel det beste trikkset å fjerne problemet , nemlig tyvene!! Sitér dette innlegget Link to post
petti Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Ett gamelt trikks for å rense gammle snekke motorer var å kjøre med litt aceton innblandet i bensin , så tror du skal ha mye lynol før det skjer ting. For å hindre bensin tyveri så er vel det beste trikkset å fjerne problemet , nemlig tyvene!! Man kunne være så uheldig å ha stående en spritflaske fra polet med metanol-sprit oppi som kunne blitt stjålet...DA er problemet vekk. (Kanskje litt stygg denne) Sitér dette innlegget Link to post
Kjøl Halaleren Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 (redigert) Min båt er vanskelig å tømme for bensin, men tilførsel/slange mm er relativt lett å fjerne. Har nylig hatt 'besøk' ombord, men dette blir nok siste gangen de/han får gå/kjøre hjem uten hjemmesykepleiens nattevaktstjeneste.. Jeg gleder meg. Redigert 21.Juli.2010 av Kjøl Halaleren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Båten min står med 2 løse tanker i. Oftest ganske fulle, og ikke skjelden ligger det en kanne på 10 liter der også. Knabber noen bensin for noen hundre kroner er det fryktelig irriterende, men hadde de brutt opp låste luker i tillegg ville jeg blitt direkte ugrei... Men hitil har det heldigvis gått fint! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Da er det vell en fare for å få skade på egen båt, samt at man kommer nok i dialog med politiet hvis vedkommende som skal stjele hos deg blir hardt skadet også. Ellers en "rettferdig" løsning :pStøtter den vann-ideen, men vil tro tyven bruker nesa for å finne ut om det er diesel eller bensin han stjeler....Noen tynne strømledere over lokket, tilkoblet systemet for en slik"flur racket" hadde nok gitt vedkommede en støkk :) Fikk veldig lyst til å lage noe av en sånn jeg har stående. Skal lage den over låsen til tankrommet i båten. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 hos meg stjal de hele båttanken! da hadde jeg uten tvil foretrukket at de bare tok reservekannene... Sitér dette innlegget Link to post
Halcyon Svart 5.August.2010 Link til dette innlegget Svart 5.August.2010 Beste testen jeg har sett av sukker i bensinen gjorde "Bosse Bildoktorn" på SVT, han prøvde først å blande det i bensinen, noe som kjent ikke går, sukker er ikke løselig i bensin. Det han gjorde da var å helle sukker i innløpet mens motoren gikk. Motoren var en gammel Volvo, B18 tror jeg, som ble demontert etter hvor ingen skader ble funnet... Men skal man skade en motor har jeg mer tro på oljekanne med Owatrol eller saltpetersyre i en reservekanne... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.