Jump to content

Hvordan forhindre bensintyver?

badkruka

Recommended Posts

Ett gamelt trikks for å rense gammle snekke motorer var å kjøre med litt aceton innblandet i bensin , så tror du skal ha mye lynol før det skjer ting.

For å hindre bensin tyveri så er vel det beste trikkset å fjerne problemet , nemlig tyvene!!

Man kunne være så uheldig å ha stående en spritflaske fra polet med metanol-sprit oppi som kunne blitt stjålet...DA er problemet vekk. (Kanskje litt stygg denne)

• 2 uker senere...
Guest Kaptein Fredrik

Da er det vell en fare for å få skade på egen båt, samt at man kommer nok i dialog med politiet hvis vedkommende som skal stjele hos deg blir hardt skadet også. Ellers en "rettferdig" løsning :pStøtter den vann-ideen, men vil tro tyven bruker nesa for å finne ut om det er diesel eller bensin han stjeler....Noen tynne strømledere over lokket, tilkoblet systemet for en slik"flur racket" hadde nok gitt vedkommede en støkk :)zapper_577671a.jpg

Fikk veldig lyst til å lage noe av en sånn jeg har stående. Skal lage den over låsen til tankrommet i båten.

Beste testen jeg har sett av sukker i bensinen gjorde "Bosse Bildoktorn" på SVT, han prøvde først å blande det i bensinen, noe som kjent ikke går, sukker er ikke løselig i bensin. Det han gjorde da var å helle sukker i innløpet mens motoren gikk. Motoren var en gammel Volvo, B18 tror jeg, som ble demontert etter hvor ingen skader ble funnet...

Men skal man skade en motor har jeg mer tro på oljekanne med Owatrol eller saltpetersyre i en reservekanne...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...