Qrt Startet 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2010 Har nå fått et pussig problem med men AQ140. Motoren er nyoverhalt og starter og går bedre enn noen fang. Problemet kommer når den har hatt en gangtid på over 20 minutter i marsjfart. Da begynner den å fuske, for så å dø helt. Da er det bare å vente et lite minutt, og så er det bare å starte å kjøre igjen som om alt er bare fint, men da går det kansje et lite minutt før den stopper igjen. Temperaturen på motoren er god, har prøvd med både magrere og fetere blanding uten nevneverdig forskjell. Coil, rotor, stift og kondensator er nye. Det jeg nå lurer på er om jeg kansje har satt i for varme plugger, og at å gå over til en kaldere plugg er tingen? Håper noen har en liten formening. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Du har ikke for liten stifteåpning da? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Fjordland Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Kan være pluggene ja. Hadde samme problem med en gammal ford eg hadde tidligere. Bytta til varmere\kaldere plugger (husker ikkje hvilken), og den funka som snus etterpå.... Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Tett tank lufting? Bernt Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Bytt kondensatoren dni hvis du har en slik en på fordeleren din, den kutter når den blir varm. Motor fusker og dør ut, etter kort tids stopp er den noe kaldere og starter igjen. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
FjordHT Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Blandt alle problemene jeg har opplevd på den korte båtsesongen jeg har hadd til nå, opplevde jeg også tilsvarende problem, men hyppigere og tidligere en 20 min. Etter å ha byttet plugger og bensinfilter forsvant dette problemet(har ikke merket det nå ihvertfall). Sitér dette innlegget Link to post
Qrt Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Det hørtes kjent ut ja. Mulig er den synderen? Spørsmålet er om jeg finner en slik på Hitra hvor jeg sitter nå. Stiftåpningen er korrekt, og det er god lufting på tanken. Den går jo som en klokke så lenge den ikke har gått for lenge, så kondensatoren kan muligens være synderen ja. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.