Polarn Startet 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2010 (redigert) Kjøpte noen vindusviskere til båten fra BT, tragisk dårlig. Viskeren holder ikke posisjonen sin og er jeg heldig så får jeg et par viskerdrag. Kunne egentlig tenkt meg slik som visker sidlengs, men disse koster sikkert skjorta. Hva er deres erfaring med viskere til båt? Redigert 11.Juli.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Brodern Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Jeg kjøpte nye motorer på Jula. De funker helt fint. De har selvparkering også, funker helt greit. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Bartesam Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 American Bosch....the one and only Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Hafrsfjord Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 ............. Viskeren holder ikke posisjonen sin og............... Har du koblet på alle tre ledningene på pussermotoren? Har du ledning fra jord/minus batteri og til kontakten på motoren som er merket minus, så skal den sjølparkere. Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 jeg skal også montere vindusvisker i en nidelv 15 hadde tenkt å prøve BT sin. ser at maritim selger til runt 250kr også er det noe greier? er ferdig borret hull i mi rute på begge sider. kan en motor på fører side drive visker på motor og en arm bort til andre siden med visker der og? eller hvordan blir det med slikt tvilling oppsett? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Og hvem er forhandler/importør for American Bosch? Har inntrykk av at det kun er jallakopier av Am.Bosch som selges nå. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Vet ikke hvem som importerer, men Malfix i Oslo har Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Polarn Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 jeg skal også montere vindusvisker i en nidelv 15 hadde tenkt å prøve BT sin. Som jeg skriver er den dårlig, glem den og fin en annen. Ligner veldig på den til Maritim, men kanskje den er av annen kvalitet. Jeg hadde fått mer ut av en manuell enn den fra BT. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hafrsfjord Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 jeg skal også montere vindusvisker i en nidelv 15 hadde tenkt å prøve BT sin. ser at maritim selger til runt 250kr også er det noe greier? er ferdig borret hull i mi rute på begge sider............ Jeg har en motor fra Biltema og en fra Maritim. Noe mer lyd i Biltema sin motor, ellers synes jeg at de fungerer like bra, men tiden vil jo vise om den ene er bedre enn den andre. Det finnes to varianter av disse motorene - 900 og 1100 Det er vinkelen/størrelsen på arbeidsfeltet til pusseren, så pass på at du får en motor med rett vinkel. Har du motor fra før så står gradene på den gamle motoren. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Jeg handlet Roca sin pussermotor, og monterte paralellarm på den. Pusser da tvers over vindu. Kom på rundt 1400 for komplett pakke, uten bryter da jeg hadde denne fra før Roca pussermotor Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Så man kan montere en sånn her http://maritim.no/product.aspx?id=1498&groupkey=006002020 for å få det til å gå sidlengs? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Jepp Ser det på min båt her, og her er motor stilt inn på 110 grader, den leveres med den innstillingen Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 11.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 (redigert) Men da må man kanskje ha motoren montert midt på vinduet da eller? Redigert 11.Juli.2010 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Ja, det tror jeg den må. Motoren kan stilles inn på flere grader, men om den da vil fungere sideveis ved motor montert i ett hjørne er jeg usikker på Sitér dette innlegget Link to post
Båtten Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Hiver meg på her. Skal bytte tre vindusviskermotorer. Problemet mitt er at jeg har 9 mm. hull i rutene, som jeg også har hørt er av herdet glass - mao vanskelig å utvide (så vidt jeg vet). Finnes det noen vindusviskermotorer som det er nok "futt" i til å drive viskere på 50+ cm og som har 9mm aksling? Ser de på Maritim.no har de minste hvor det er 9mm, men disse blir vel litt puslete? Ideer? De fleste viskermotorene har så vidt jeg har skjønt 12mm aksling. Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Hei. Kan bara si at de kraftigste på markedet er roca sin å det uten tvil. Motoren her er helt rå i styrke ( husker ikke hvor mye ) men klart overlegen i forhold til alt annet fra Maritim,Biltema; jula med mer. Koster kr ja, men den virker i tid igjen for pris. Det eneste - er den krever mer plass for montering. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Jazzmatazz Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Mener det er Roca de har på Jula. Jeg har ihvertfall byttet to stk der nå. Og motorene virker å være mye bedre enn maritim sine! Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 (redigert) Roca har noen Doga kopier i sortimentet sitt til et par båtlapper. Orginal Doga marine viskermotorer ligger vel på nesten 4000.- her på berget. Redigert 11.Juli.2010 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Nå er det jo to typer hos biltema uten at jeg har kjennskap til kvaliteten på noen av dem. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 12.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Jeg har testet den til 299,- og er bare dritten. Den andre er trolig kraftigere og bedre. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
10ta9c Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Blir bare dritt, uansett hvordan jeg vrir og vender på det. (TMC selvparkerende 83-120 grader m. paralellarm) Her fra første forsøk. Dekningen markert med tusj. Hopper elegant over 50% av det naturlige synsfeltet. Lenger kom jeg ikke. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
M/S Bastard Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Jeg plundret også med dette, men man må dra av pusserarmen på motor, og flytte ett par hakk. Holdt nok på en halv times tid før jeg var fornøyd. Man må også da huske på og stille paralell armen underveis Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.