Murphy's law Startet 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2010 (redigert) Hei, Hvor mye trykk er det i et slange fra hydraulisk styrerad (handpumpe) til styre silinder? Eg har brukt gummislange til 25 bar, men trenger hjelp i dag pga ødelagt slange..... Det var montert siste maned, så nesten heilt ny....Igjen masse røde penger in bunn... Har kjøpt den slange på Tess i Bergen og har spørret om hydrauliskslange og kvifor eg skal bruk dette ... Takk for manskap fra RS 111 Peter Henry van Koss for sleppe hjelp. Redigert 11.Juli.2010 av Murphy's law (see edit history) Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Bartesam Svart 11.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2010 Må ha slange som er forsterket med stålcord, og den bør nok tåle minst 25 bar Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
NilsPils Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 25 bar høres lite ut. Moderne hydrauliske styresystemer er gjerne lagt ut for 70 - 100 bar! Du bør nok bruke både slanger og nipler for såpass høyt trykk. Spesielt når du allerede har hatt problemer med utstyr for 25 bar. Tror ikke Tess er stedet for å kjøpe slikt (rådyrt og ikke rustfritt). Har du sjekket med båtbutikken? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
M/S Bastard Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Man får syrefaste kuplinger, som kan presses på slanger. Ja, skikkelige slanger er dyrt, 2 lags armering i gummislange f.eks. Hvis ikke må man ty til nylonslange fra båtutstyr leverandør, minuset med denne er at bøyeradien ikke er stor. Kan lette få en knekk i radien om den bøyes for mye, det var uaktuelt for meg og bruke. Jeg la opp gummislanger, men nå presser jo jeg slikt på jobben så det ble innpris for min del Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 12.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 (redigert) På sjø igjen. Har byte slange fra autopilotpumpe til sylinder for "prof" slange. Har kjøpt den fra Nederlandsk slepebåt. Bare byte slange fra radpumpe til autopilotpumpe vis eg kommer hjemme. Dårlig veidekk nå på Ognabukta... Redigert 12.Juli.2010 av Murphy's law (see edit history) Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.