bliss X Startet 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2010 Hadde nylig en diskusjon med en venn om hva man bør gjøre dersom man oppdager brann i en tilfeldig båt i marinaen/båthavna. Man må selvfølgelig tilkalle brannvensenet, men er det egentlig så mye annet man kan gjøre på egenhånd? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Nå er det sikkert opp til enhver men jeg hadde gjort alt jeg kunne for og fått andre båter vekk på trygg avstand.. slippe fortøyningene og forhale de vekk.. hvis den brennede båten hadde ligget slik til at man kunne slept/dyttet den vekk fra de andre så hadde jeg prøvd dette.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Mulligan Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Nå har man jo lært at man skal : - Varsle. - Sikre. - Berge. I den rekkefølgen. Å få vekk båten fra andre båter kommer vel inn under sikring av skadestedet. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 I forbindelse med en liten båtbrann i havna vår ble det sagt at brannvesenet ikke prioriterer de nærmeste båtene (en på hver side av den som brenner) men prøver å berge de neste da nærmeste båter høyst sannsynlig vil få store skader uansett. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Johannes Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Eg ville nok først fått ut,hvis mulig, personer som måtte være i den aktuelle båten. Synes det er greit å prioritere det. Deretter blir det jo å begrense skadene mest mulig. Hvis det er flere personer i båthavna, det er jo ofte det, vil litt delegering av oppgaver være på sin plass. Kan båtens fortøyninger kappes og båten slepes litt ut kan jo det være lurt. Men her vil jo førløpet være avgjørende for hva som kan gjøres. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Unngå for all del røyken som inneholder svært giftige stoffer. Har noen blitt utsatt for dette må man ikke nøle med ringe 113 for evt. tiltak selv om den som har blitt utsatt føler seg helt fin. Ring! Røykskader er skumle. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.