Even Neve Startet 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2010 Hei har en Sabb 10 hk med saltvannskjøling. Har nå på plass alt jeg trenger for å bygge om denne til ferskvannskjøling, med unntak av kjølesløyfe. Lokal levenrandør kan levere bronsegjennomføringer, bend, rør og klammer. Men de kunne ikke hjelpe meg å dimensjonere dette. Er 1 1/2 " nok eller må jeg på 2 " ? Hvor langt må røret være (avhengig av passelig dimemsjon) ? Håper noen kan hjelpe - hvis ikke noen har en passelig sløyfe liggende da ?? Sitér dette innlegget Link to post
færd Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Du kan ta en kikk her: https://baatplassen.no/i/index.php/topic/14850-sabb-g-mod-10hk-bygge-om-til-ferskvannskjoeling/ Du trenger ikke 2" rør, 1" holder. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Kjølesløyfa på 10hk har rør med 16mm utvendig dia. og 5 til 6m total lengde. Tynt og langt rør er bedre enn kort rør med stor dia. da vannet midt i røret kjøles lite ned. Av denne grunn er rørene i en bilradiator alltid flate for størst mulig kjøleflate. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.