Lars H. Startet 6.September.2004 Link til dette innlegget Startet 6.September.2004 Hva er felles med dem? Jo, de skal gjenta seilasen på en balsaflåte som Tor heyerdal gjorde for mange år siden! Barnebarnet til Tor Heyerdal skal seile på en kopi av den berømte balsaflåten sammen med flere nordmenn. Og så skal de ha med seg en svenske og en pappegøye! :eek: Lars H. Som ikke har hverken svensker eller pappegøyer ombord (men kone og hund!) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
BEG Svart 6.September.2004 Link til dette innlegget Svart 6.September.2004 Og så skal de ha med seg en svenske og en pappegøye! [/size] Og, hva er forskjellen?? Mvh. BEG (bare måtte ) Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Das_Boot Svart 6.September.2004 Link til dette innlegget Svart 6.September.2004 Får håpe ikke klimaet er endret siden 1947 da.... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 6.September.2004 Link til dette innlegget Svart 6.September.2004 Jeg har en skipspappaegøye med navn Jaco. Ikke mobb pappegøyestanden! Svenskene kan dere si hva dere vil om.... Jaco skriker som en måke, hater bruer og styrer inn i havna med lyder fra en baupropell. Han ringer opp kjente, roper på naboen og er ellers en livlig kar. Og syntes svensker er greie folk. Når jeg ligger på sofaen kommer jaco flyvende å setter seg på sofakanten. Da sier han alltid: - Du kosær deg fælt nå? På ekte mossedialekt! (Hvor er bildet tatt?) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Nibba Svart 6.September.2004 Link til dette innlegget Svart 6.September.2004 Vi hadde en skipspapaegøye som het Gustav artig kar satte skikkelig sjøbein, siden jeg er 1/4 svenske bør jeg vel ikke si noe stygt om svenskene. :wink: Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 6.September.2004 Link til dette innlegget Svart 6.September.2004 Vi hadde og ein grå-jaco på lån nokre år. Denne hadde lært replikkane i kranglane til ekteparet som var dei eigentlege eigarane... Papegøyen budde i veksthuset vårt, og observerte oss. Når eg var stressa kunne han supplera med dei rette orda og faktene som passa stemninga eg var i. Det skal og seiast at han var veloppdragen, og sang «O du som metter liten fugl» før han åt. Sitér dette innlegget Link to post
Das_Boot Svart 7.September.2004 Link til dette innlegget Svart 7.September.2004 Oj så mange som har hatt grå jaco her, og så morsomt det høres ut. Jeg undres om det er like morsomt å ha en svenske? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.