stigbåt Startet 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2010 Har en 3 sylinder, 30 hk Yamaha. Denne mototen har en tendens til å "hakke" på maks fart. Høres nesten ut som det er en turtallssperre, med det er det ikke da denne er fjernet. Problemet er størst når motor er kald. Kan også virke som problemet er større når det er mye bevegelse i båten. Slår jeg litt av på gassen, sviver den som en klokke. Noen som har en idè om hva som kan være problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Arny Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Hvordan har du greid å fjerne turtallsperra? Trodde den lå i cdi boksen som styrer tenninga. Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Hvis denne motoren har separat oljetank, har jeg erfaring med at motoren oppfører seg slik du beskriver ved lavt oljenivå. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
stigbåt Svart 14.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2010 Turtallsperren kan enkelt fjærnes. Denne ligger som en lask på baksiden av CDI boksen. Fjern boksen, og ta vekk/flytt lasken. Mitt problem er ikke relatert til oljenivået Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.