ROOL Startet 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2010 Hei, Jeg har en 1994 Mariner Magnum 40hk. Et eller annet sted har jeg lest at denne motoren er den samme som 50 og 60 hk, men plombert. Er det noen som har noe info som kan guide meg mer i emnet? mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Nils Halvard Vian Svart 12.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 magnum 40 (4cyl) er etterfølger av 45hk(classic 50) og 50 hp motorene største forskjellen er vel REED STOP,erne http://www.ravns-garage.com/Nettbutikk/tabid/62/language/nb-NO/Default.aspx Sitér dette innlegget Link to post
ROOL Svart 12.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2010 Hei, Er ikke helt med på hva du mener. Er det flere forskjeller? Vil det la seg gjøre , enkelt, å endre til f.eks 50hk? Hva trengs konkret? mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Nils Halvard Vian Svart 13.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 Det er større åpning reedventilene, dette bestemmes av reedstoppen nr 10 på bildet, bestill 4 reedstopp til en 50hk Sitér dette innlegget Link to post
ROOL Svart 13.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 Hei igjen, Takk for kjappe svar. Får dog ikke linken din til å gå til noe bilde, hvis den skal det, kan du linke igjen? En annen sak jeg sliter litt med er at power trimmen siger nedover(sakte) Finnes det noe jeg kan gjøre med det på egenhånd? mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Nils Halvard Vian Svart 13.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 Hei du må opprette konto først http://www.ravns-garage.com gå deretter på nettbutikk, der finner du liste og bilder over alle mariner og mercury samt priser Sitér dette innlegget Link to post
ROOL Svart 13.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 Hei, Er innlogget. 1. Velger mariner 40hk 4 cyl, 1989-1997 (Serienummer 957 og høyere) 2. Velger forgasser? Finner ingenting der. Beklager maset, men hadde vært morro å få testet å hente ut 10hk til av motoren. mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 13.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 (redigert) Det er større åpning reedventilene Reed Stop Opening 5/32” (3.97mm) Hentet ifra manualen for motoren... dette er samme mål som er brukt på Merc500 motoren ( 50 hk )ifra ca 1968 og frem til ca 1984....de begynte da og måle effekten på propellen ... noe som førte til at motoren endret navn til 45 hk... Rundt 1987/88 ble størrelsen på forbrennings kammeret økt bittelitt ( mindre kompresjon ), var vel da motoren endret navn til 40 hk ?? Beklager maset, men hadde vært morro å få testet å hente ut 10hk til av motoren. Beklager, men det er ikke mye å hente på denne motoren, nyt den som den er .... riktig brukt/vedlikehold så er det en evighetsmaskin.. ER mulig å helte litt extra, MEN det går på bekostning av holdbarhet OG moment... ( fungerer bare på en veldig LETT båt ) Er port spesifikasjonene til en Mercury 44XS ( racing motoren basert på samme blokk ), er dog nesten 100% standard... er bare "blueprinted" .. Benytt heller tiden til å optimaliser oppsettet ditt, er antagelig mere å hente der(korrekt justering av motor, høyde på motor, propell størrelse /type, omrokering av vekt i båten ++ ) Finn en propell som gir deg 5500rpm på FULL gass ( WOT ). Arne Kjetil Redigert 13.Juli.2010 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
ROOL Svart 13.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 Hei gjen alle, Tusen takk for responsen. Tror jeg skrinlegger det hvis dette er det beste. Jeg har dog et problem til. Skulle kanskje starte en ny tråd, men prøver her først. I og med at powertrimmen siger ned , kjører jeg med "tiltpinnen" på innerste hakk. Hva kan jeg gjøre for å få powertrimmen til å ikke "sige"? Lufte? mvh Ronny Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.