Jump to content

Mariner Magnum 40hk , samme motor som 50hk og 60 hk?

ROOL

Recommended Posts

Det er større åpning reedventilene

Reed Stop Opening 5/32” (3.97mm)

Hentet ifra manualen for motoren... dette er samme mål som er brukt på Merc500 motoren ( 50 hk )ifra ca 1968 og frem til ca 1984....de begynte da og måle effekten på propellen ... noe som førte til at motoren endret navn til 45 hk...

Rundt 1987/88 ble størrelsen på forbrennings kammeret økt bittelitt ( mindre kompresjon ), var vel da motoren endret navn til 40 hk ??

Beklager maset, men hadde vært morro å få testet å hente ut 10hk til av motoren.

Beklager, men det er ikke mye å hente på denne motoren, nyt den som den er :yesnod: .... riktig brukt/vedlikehold så er det en evighetsmaskin..

ER mulig å helte litt extra, MEN det går på bekostning av holdbarhet OG moment... ( fungerer bare på en veldig LETT båt )

44xs.jpg

Er port spesifikasjonene til en Mercury 44XS ( racing motoren basert på samme blokk ), er dog nesten 100% standard... er bare "blueprinted" ..

Benytt heller tiden til å optimaliser oppsettet ditt, er antagelig mere å hente der(korrekt justering av motor, høyde på motor, propell størrelse /type, omrokering av vekt i båten ++ )

Finn en propell som gir deg 5500rpm på FULL gass ( WOT ).

Arne Kjetil

Redigert av Droll (see edit history)

Hei gjen alle,

Tusen takk for responsen.

Tror jeg skrinlegger det hvis dette er det beste.

Jeg har dog et problem til. Skulle kanskje starte en ny tråd, men prøver her først.

I og med at powertrimmen siger ned , kjører jeg med "tiltpinnen" på innerste hakk.

Hva kan jeg gjøre for å få powertrimmen til å ikke "sige"? Lufte?

mvh

Ronny

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...