Moyja Startet 12.Juli.2010 Del på Facebook Startet 12.Juli.2010 Wallas 40D som ikke vil holde seg brennende. Den brenner når båten ligger på landstrøm (14,7v)men gir dålig varme. Når den stopper sier blinkkodene forlite drivstoff. Det er forsøkt og drive den med diesel fra separat kanne med ny slange og filter, samme resultat. Spenningen er målt inn på wallasen og er ok(13,7V)uten landstømmen men motoren går. Den har vært inne til service og der ble den bare renset og funnet ok. Brenneren er akkurat som før service. Hvor kan man få tak i veksted/service info/litratur slik at man kan se på denne selv eller finne en kompetent reparatør/verksted som kan fixse dette???????? Er wallas bare problemer? Reparere Wallas ....... du spøker Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 12.Juli.2010 Del på Facebook Svart 12.Juli.2010 (redigert) Kan den suge littegrann falsk luft etter veien, evnt inn eller ut av pumpa. Det gjorde min, mellom pumpa og brenneren og da fikk jeg samme symtomene. I tilegg hadde jeg også startproblemer når den hadde stått ubrukt en stund pga dieselen randt tilbake i tanken. Monterte på en tilbakeslagsventil (mekanisk klaff) nede ved tankinnløpet - problemet løst Åja, det er meget frusterende - jeg vet Men gu så deilig når dem virker Redigert 12.Juli.2010 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 13.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 Glemte og si at verkstedet også fikk samme feil som i båten og de mente det var elektonikk feil på den. vet ikke hvorfor de gikk fra denne meningen. Dette er en wallas fra 2005 og er lite brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 13.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 Saken er klar, Wallasen skrotes og det monteres ny Eber istedet. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 13.Juli.2010 Del på Facebook Svart 13.Juli.2010 Du kan trøste deg med at du slett ikke er alene om en slik konklusjon ang. Wallas. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Wallas 40D som ikke vil holde seg brennende. Den brenner når båten ligger på landstrøm (14,7v)men gir dålig varme. Når den stopper sier blinkkodene forlite drivstoff. Det er forsøkt og drive den med diesel fra separat kanne med ny slange og filter, samme resultat. Spenningen er målt inn på wallasen og er ok(13,7V)uten landstømmen men motoren går. Den har vært inne til service og der ble den bare renset og funnet ok. Brenneren er akkurat som før service. Hvor kan man få tak i veksted/service info/litratur slik at man kan se på denne selv eller finne en kompetent reparatør/verksted som kan fixse dette???????? Er wallas bare problemer? Reparere Wallas ....... du spøker Saken er klar, Wallasen skrotes og det monteres ny Eber istedet. Det er synd at du vil skrote Wallasen uten at årsaken er undersøkt ordentlig. Har du standart kontrollpanel? Kan ikke finne blinkekoder som gir varsel om feil ved for lite drivstoff, men et Info-panel kan gi beskjed om dette. Om den røde lampen blinker -- -- -- -- --, er det flere årsaker som gjør dette, og i de fleste tilfeller er det fordi varmeren ikke får nok luft til forbrenningskammeret. Det kan da altså være en feil på viftemotoren til brennluft, eller mangel på luft til denne. Skulle gjerne hatt denne på benken min for å teste den ut skikkelig. Har ingen raske råd med de opplysningene jeg har. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
chrijo Svart 15.Juli.2010 Del på Facebook Svart 15.Juli.2010 Wallas 40D som ikke vil holde seg brennende. Den brenner når båten ligger på landstrøm (14,7v)men gir dålig varme. Når den stopper sier blinkkodene forlite drivstoff. Det er forsøkt og drive den med diesel fra separat kanne med ny slange og filter, samme resultat. Spenningen er målt inn på wallasen og er ok(13,7V)uten landstømmen men motoren går. Den har vært inne til service og der ble den bare renset og funnet ok. Brenneren er akkurat som før service. Hvor kan man få tak i veksted/service info/litratur slik at man kan se på denne selv eller finne en kompetent reparatør/verksted som kan fixse dette???????? Er wallas bare problemer? Reparere Wallas ....... du spøker Hei Problemet ditt høres ut til å være delvis tett dieseldyse eller feil justert pumpetakt. Hvis du ønsker hjelp kan du sjekke ut www.wallas-service.no Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 15.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2010 (redigert) Sorry,, Wallasen er ubønnhørlig skrotet (rip) pga udugelig forhandlernett/repratører/deler. Brenneren viste en blink kode for flame out, DEnne blinket på den røde dioden. Bruker håndboken sa lite brennstoff, og pumpen leverte ujevne megder per pumpeslag + dålig varme fra den. Og når den ligger på verksted over 1 måned uten fremgang + all frustrasjon ombord i vår .Nei nok er nok Ut med f......skapet og saken ute av verden. Redigert 15.Juli.2010 av Moyja (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.