flogstad Startet 13.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2010 Ser på en Nidelv 24 fot.. Begge er 79 mod. og helt ok båter i samme prisklasse. Men siden den ene båten er flere timer unna, så har jeg et lite dilemma jeg håper noen kan hjelpe meg med. Båt nr. 1 (2,5 time unna): volvo md 11c - Fersvann 1979 mod. 26 HK - ant. timer ukjent. Båt nr. 2 (10 min unna): Volvo Penta 3000 - Saltvann 26 HK - ca. 500 timer. Byttet eksosbend med noe syrefast. Noen har fortalt meg at Volvo md 11c ikke kom orginalt med ferskvannkjøling, og at en evt. ombygging kan bety en del problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 13.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 Hei, og velkommen til Baatplassen. Jeg kan dessverre ikke gi deg råd om motoren, men hadde selv uten tvil reist og sett nøye på begge båtene. Motor er én ting, men øvrig tilstand er vel også av interesse. Et bilde kan lyve mer enn 1000 ord, så egen befaring er klart å foretrekke. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
princess32 Svart 13.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 Eksosen er sjøvannskjølt uansett. Jeg vil mene at en MD11 maskin er det beste Om disse bare kom med sjøvannskjøling eller ej skal ikke jeg si. Ring heller VP for å bli sikker. Kan godt hende at de kom med ferskvannskjøling på disse modellene. Se hvor varmeveksleren sitter. Ser denne ut til å være orginal er den sikkert det. Ser det ut til å være hjemmemekket så er det nok det. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 13.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 Jeg mener det fantes originalt VP ferskvannskjøling til ettermontering på MD11C, men mange (de fleste?) er utstyrt med Martek ferksvannskjøling som har elektrisk sirkulasjonspumpe. Jeg har ikke hørt om at det skulle være noen spesielle problemer med noen av disse. Marteks elektriske pumpe er naturligvis avhengig av strøm for å snurre rundt. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
flogstad Svart 13.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 (redigert) Takker for svar.. jeg tok faktisk sjangsen på saltvann utgaven, var ny i 84 ca. Så ikke ut på bildet av MD11´n at den kjølinga var orginal, noe tidligere eier også bekreftet, men viste ikke når den var montert. MD11 3000 Redigert 13.Juli.2010 av flogstad (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 13.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 Hvis det er ferksvannskjøling på den MD11'n så er den utenfor bildet. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.