margarus Startet 13.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2010 hei jeg skal montere teleflex styring på nidelv 15 med en 86mod mariner 40hk 2syl kan jeg bruke denne armen? http://maritim.no/product.aspx?id=24557&groupkey=006001013 finner ingen som det står at dem passer mariner eller kan yamaha arm passe tro? blir fort litt forrvirret med motormerker som tok over andre merker i på den tida der Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 13.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 Hei din mariner er en Yamaha så du kan bruke de fleste Yamaha deler til denne. Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 13.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2010 ok pussig at ikke maritim har til yamaha? viss noen har noe slikt liggende kansje di kan sende meg en mail? m_leirdal@hotmail.com. ellers får jeg lete videre. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 14.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2010 Hei man behøver jo ikke den delen som skal igjennom motoren, se f.eks her styrekabel jeg bruker denne løsningen men har et et feste i tillegg på motoren til å feste styringen i. Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 14.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2010 hei jeg har det kuleleddet imellom di 2 platene som man skrur i båten. men liker best løsningenen med at en skrur teleflex wiren gjennom selve motoren og bruker styre arm. føler di blir for mange "løse" deler på den andre måte. er det ikke lettere og få full sving til begge sider også med styre arm? den følger jo motoren og når du tilter Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 17.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2010 (redigert) nei, jeg får mye bedre sving med akterspeilfeste, det bste for deg måtte vært motorbrønnfeste. men det er en annonse her på baatplassen som selger billige styrearmer, synes alle ser like ut uansett. en bolt som festes i styrekabel og en i motor. men vil tro at en som passer yamaha/mercury vil passe til en mariner. https://baatplassen.no/p/showproduct.php?product=3144&cat=11 Redigert 17.Juli.2010 av NT503 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 13.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2010 jeg har nå kjøpt en styre arm av en her på forumet. fornøyd med den sådan men jeg får ikke nåkk styring til begge sider. jeg har montert styre kabelen gjennom røret på mariner 40 motoren. har så sentrert styre kablen. festa styre arm på kabel. sentrert motor og merket av hvor hull måtte borres i motor. når dette ble gjort fikk jeg altså like mye styring til begge sider men veldig lite. følger en eller annen vinkel på styre armen er feil. kan noen være så vennlige å ta bilde av deres styre opplegg på motoren? gjerne eldre yamaha\mariner ? Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 15.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 ingen? Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 15.August.2010 Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 Kanskje du kan ta bilde av din motor/styring ? Så blir det lettere å se hvordan du har montert det :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
margarus Svart 15.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2010 Selvfølgelig her er bilder:) https://baatplassen.no/bildearkiv/19/19438/styre_stag_1.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/19/19438/styre_stag_2.jpg Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 16.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2010 tråden havner fort noen sider bakover her merket jeg. noen som har noe tips? Sitér dette innlegget Link to post
margarus Svart 19.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2010 trenger hjelp av BP brukerne her. er lite å ingenting info på nettet. er kun mercury å omc armer jeg finner. men kun di samme bildene alle båtbutikkene bruker. Sitér dette innlegget Link to post
AndersReve Svart 30.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2014 Gammel tråd, men hvordan gikk det? Sitter med samme opplegg selv nå, på en 40HK Yamaha. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.