Jump to content

Kystperler i Tønsbergområdet?

Ole J

Recommended Posts

I fjor gikk familien til innkjøp av en liten Bever 460, og nå er det klart for årets første sommertur :D Så det jeg egentlig lurer på er hvilke steder er verdt å besøke. Veit om Stauper, og har hatt mange late dager der i fjor, og derfor lurte jeg på om det er andre lignende steder som jeg har gått glipp av. Har ikke vært så mye ute ved Bolærne, hvis det er det det heter utenfor Tønsberg. Anyways, har også et annet spørsmål, og det er om det er noe sted man kan leie vannsportutstyr, siden jeg ikke har mulighet, og er ikke så interessert i å bruke 2000+ på vannski helt ennå, det kan vente til neste sesong. Setter veldig pris på svar :)

Du nevner Bolærne. Det kan jeg bekrefte, etter at vi nå ligger her for første gang. Bolærne er et ypperlig anlegg, om men kanskje noe uferdig så langt. Prøvde restauranten i går kveld. Ble noe skeptisk etter at vi så utvalget på menuen, som så noe kafeteriaaktig ut.Forandret mening når maten kom. Vi var fire par som bestilte litt forskjellig. Alt var ypperlig anrettet og så og smakte aldeles fortreffelig. Kan anbefales på det varmeste. Prisleie var det heller ingen ting å utsette på. Ellers har Bolærne utmerkede turstier og fine skjermede uteplasser.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Kan bare underskrive på at Bolærne er flott. Vi har vært der to ganger i år.

- Østre hvis du er ute etter gjestehavnfasiliteter og flotte turområder

- sundet mellom Midtre og Vestre hvis du er ute litt mindre forhold

Ellers står det mye nyttig i Havneguiden om fine havneperler i både Tønsberg-området og andre steder:

http://www.havneguiden.no/id/29068?omr=26&grp=27,26

Du spør etter kystpærler i Tønsbergområdet,Tønsberg ER en kystpærle i sin helhet spør du meg.

Fra Torgersøya i nord til Verdens ende i sør,paradis på jorden!

Kan nevne de plassene jeg kjenner best.

"Tørfest" i nord,stor strand og gode teltemuligheter ikke toalett der så vidt jeg vet.

"Masselø",strender og svaberg,toalett,det går kuer på øya,men de er fredelige.Mulighet for telting.

"Espelund",meget pen sandstrand,toalett,teltplass.

"Østre Bolærene er nevnt,sundet mellom "Vestre og Mellom Bolæren er et meget koselig sted,gjestebrygge,toalett og kiosk.

Nord i sundet på "Vestre bolæren" er det flott sandstrand,stor grasslette for telting og toalett,ryktes dog om mye skaumann der.

"Ramsholmen",liten strand i nord,på midten er det en liten brygge på østsiden,strender på øst og vestsiden,toalett og god plass for telting.

Det er flere andre flotte plasser i dette området og lenger sør også,men de kjenner jeg ikke så godt.

Vestsiden av Nøtterøy og Tjøme har jeg ikke vært på så der er jeg blank.

Tror uansett du har nok til å fylle en sommer eller ti skal du utforske og nyte de plassene jeg har nevt til fulle.

Jeg har vært i dette området hver sommer i mange år og er ikke "forsynt" enda kommer heller ALDRI til å bli det,hadde jeg hatt råd hadde jeg flytta hit på flekken.

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Vestsiden av Tjøme.

Stauper er nevnt.

Lindholmen. Både nordsiden med brygge og sandstrand og sør siden med svaberg.

Tallakshavn (Tønsberg tønne)Med flere strender både sør og nordvendte.

++ en masse mindre øyer som du kommer inn til med båten din.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...