sjøkrabbe 32 Startet 14.Juli.2010 Del på Facebook Startet 14.Juli.2010 Heisan. Har en annonse ute på Finn.no om salg av båt. Har ticket av for og ikke bli oppringt av telefonselgere. De har ringt nesten hver dag de siste ukene fra båttorget om garantert salg av båten innen 14 dager. Nå begynner disse selgerene og bli vannvittig irriterende, når du sier ifra om at du ikke vil bli ringt opp legger de på. Andre som har hatt de samme irriterende selgerene på tråden???? Sitér dette innlegget http://www.trawler.no Link to post
Sequoia Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Hvis jeg ser selgere/norsk gallup osv ringer så svarer jeg men lar telefonen ligge på bordet og fortsetter med det jeg drev med fra før. Pleier ikke å ringe tilbake så mange ganger da. Mulig noen syns det er respektløst, men det er vel så respektløst når du har krysset av for at du ikke ønsker kontakt med annonseselgere. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Hadde samme erfaring med båttorget.. Sa til dem at de sikkert hadde et godt "produkt" å selge meg, men i og med at jeg hadde takket nei til telefonselgere og de ikke repekterete dette, så kunne de ha det så godt.. Finn-anonse er ensbtydende med å få telefonselgere, sjømansskirka og diverste veldedighet på røret... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Finn-anonse er ensbtydende med å få telefonselgere, Det er min erfaring også etter mange bil / båt / mc annonser over mange år. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 I fjor høst var jeg stadig plaget av diverse "gallup-plagånder". Spurte her på OT om det ville være ulovlig å smelle av ett trompetstøt fra en Biltema-gasshorn. Fekk vel ikke noe entydig svar, så gasshorn ble innkjøpt og når disse plagåndene ringte så ble gasshornet brukt rett inn i "talatuten". Iallefall fire forskjellige firma har fått smake denne kuren. Usikker på hva det kommer av, men har ikke hatt en eneste telefon fra slike gallup/meningsmålere dette året Jeg bare nevner det......... Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Eksisterer det ikke et "do not call" register i Norge ? Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Bruker en lignende metode som Hafrsfjord. Jeg legger telefonen ned på bordet foran meg og klapper kraftig rett over den. Regner med det høres godt i headsettene deres. Av en eller annen grunn er det ikke ofte de ringer meg Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Lurer på hva som hadde skjedd om man hadde skrevet "Ønsker masse telefoner fra annonseselgere" Den fliken man huker av på finn er lite verdt, men det kan ikke de noe for når andre telefonselgere bruker finn som arbeidsverktøy Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Athene Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Det finnes et offentlig register der man kan reservere seg mot telefonsalg, men SSB og gallupselskaper har visstnok lov å kontakte deg siden meningsmålinger og forbrukerundersøkelser regnes som samfunnsnyttig. Sist jeg byttet telefonoperatør fikk jeg telefon fra Telenor som tilfeldigvis hadde en meningsmåling om hvor godt fornøyd jeg var med tjenestene deres. Når jeg svarte at jeg nettopp hadde byttet til konkurrenten fikk jeg høre at "det var de klar over. Kanskje jeg var interessert i et godt tilbud for å bytte tilbake igjen?" Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Jeg svarer ofte på tysk. Da blir de helt fullstendig satt ut, og ringer aldri igjen. En sjelden gang blir du sendt videre til en sjef/leder, og da bytter jeg til engelsk eller nordlandsdialekt. Funker fint Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
tkb Svart 14.Juli.2010 Del på Facebook Svart 14.Juli.2010 Ka i fan? Nordlandsdialekt? Snakker det jeg,hjelper ikke en døyt Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 15.Juli.2010 Del på Facebook Svart 15.Juli.2010 Det finnes et offentlig register der man kan reservere seg mot telefonsalg, Man reserverer seg mot telefonsalg her: http://www.brreg.no/ Alle selskaper som selger slike ringelister og som ringer er forpliktet ved lov å vaske sine lister mot dette registeret månedlig, men det kan vel ta noen måneder før det får full effekt. Jeg gjorde det for flere år siden, og det virker ganske bra. Fikk den første samtalen på et år for et par uker siden, og da spurte jeg hvor de hadde fått nummeret fra, og at jeg hadde reservert meg for telefonsalg. Vedkommende ba høflig om unnskyldning og la på.... Når det gjelder de som ringer som nevnt over, så burde de klages inn. Det gjøres her: http://forbrukerombudet.no/index.gan?id=11037573&subid=0 Forøvrig, så svarer jeg aldri på skjult nummer.... Egil Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Eureka Svart 15.Juli.2010 Del på Facebook Svart 15.Juli.2010 Det er et firma som heter direktmedia som tråler finn-annonsene og bruker disse til telefonsalg. listene selges også videre til andre telefonsalgfirmaer. Hvert telefonsalgfirma selger varer og tjeneser for flere organisasjoner og firmaer. Derfor blir det ofte "plutselig" slutt på opprinngninger... Det er ikke mye jeg hater her i livet, men telefonselgere som ikke respekterer mitt valg om å takke nei, er blandt dem. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 15.Juli.2010 Del på Facebook Svart 15.Juli.2010 Har liggende ein annonse på Finn men har ikkje fått telefonselgere på tråden, har også tidlegare hatt annonser på Finn men aldri fått henvendelser frå selgere. Eg har reservert meg mot telefonsalg i Brønnøysundregisteret. Sitér dette innlegget Link to post
Zenit Svart 15.Juli.2010 Del på Facebook Svart 15.Juli.2010 I tillegg til å tikke av boksen der en ikke ønsker kontakt med telefon selgere skriver jeg det også i annonse teksten med STORE bokstaver. Har solgt 2 båter på Finn.no uten å bli oppringt en eneste gang. Om jeg bare har vært heldig eller om det har hjulpet å skrive det i teksten også vites ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Joda2 Svart 15.Juli.2010 Del på Facebook Svart 15.Juli.2010 Iom at du skal selge noe er det bare å skrive at tlfselgere som ringer, selv om du ikke ønsker kontakt med dem, forplikter seg til kjøp. Prisen til tlfselgere blir automatisk prisant + 20% Da ringer dem ikke, men om de allikevel ringer så husk at alle slike firmaer tar opp samtalene så bare spør om de har lest hele annonsen og krev kopi av opptaket (det plikter de å sende deg); voila så er du kvitt salgsobjektet ;) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 15.Juli.2010 Del på Facebook Svart 15.Juli.2010 Etter at jeg registrerte meg med reservasjon mot telefonsalg (3-4år siden?)har jeg kun hatt en telefon. Da jeg opplyste at jeg var registrert der beklaget hun så mye og la på. Før dette var jeg ofte plaget av disse flere ganger om dagen. Det som også er utrolig frekt er at noen av annonseselgerene later som de er interessert i objektet en skal selge, langt ute i samtalen komme den "skjulte agendaen" frem. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Jeg spør om de er et seriøst firma, og det svarer de som regel at de er. Det kan dere ikke være, svarer jeg, fordi jeg har reservert meg mot telefonselgere, og dere er ikke seriøse når dere ikke respekterer dette. Ha det! Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Teerex Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 (redigert) ja man blir nedringt.. dag etter dag etter dag. Og som regel sier jeg en masse tøv til dem for å kaste bort tiden deres, men så slår det meg jo at de har kastet bort min tid også Redigert 17.Juli.2010 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Volvomekanikeren Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Jeg hadde en annonse om dykkerutstyr.... Ble ring ned av en kjerring 4-5 ganger.. Hun spurte om jeg ville at de skulle ta annonsen inn på Jeger og fiske, eller var det jakt og fiske, husker ikke helt, men samma det.... For 200 kr, garranterte de at det var solgt etter 14 dager. Vist ikke, fikk jeg pengene igjen. Jeg tenkte svindel med en gang, og godtok ikke. Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
arikra Svart 26.Juli.2012 Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Båttorget. Jeg har opplevd akkurat det samme. Båttorget ringer ofte, selv om man har reservert seg for slikt, både i Brønnøysundregisteret eller i annonser på Finn.no. Båttorget prøver å tjene penger på selgere som ikke får solgt på Finn, og har ikke noe bedre nettsted for salg enn finn. Alle som søker etter båt på nett, vil søke på Finn. Derfor er mitt råd å holde seg unna båttorget som er både dyrere og dårligere. Det samme gjelder Campingtorget. Noen har funnet en måte å tjene penger på, og oppgir garantier, som overhodet ikke har noe for seg, når man allerede er på Finn. Hold dere unna er mitt råd... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.Juli.2012 Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Synes man kan utvise folkeskikk. Disse som ringer er vel ofte studenter o.l som ikke aner noe om at man har reservert seg. Det er maskiner som styrer hvilke nummere som blir oppringt. Sakset fra et annet forum: Jeg jobber på InterMedia, jeg har gjort det i rundt en månded nå. Jeg er en student som går første året på vgs. Dere må tenke på folk som ønsker å finne seg en jobb, og tjene bra. Ikke alle har det like supert som dere. Og som dere itillegg må ha skjønt; det er ikke lett å finne seg en jobb når man er i en alder fra 15-18! Jeg skal slutte på InterMedia, nå som jeg har lest og skjønt kommentarene! Og bare sånn for å ha det klart: Vi unge som jobber der, jobber etter regler. Og som Bjørn forklarte, alle numre blir ringt opp av et datasystem der alt står oppgitt. Hadde det vært opp til oss, ville VI ikke ringt til folk som påstår de har reservert seg mot annonseselgere! Når jeg får en samtale, der personen ikke er interresert, sier jeg at det er helt i orden, og jeg beklager for forstyrrelsen. Men når jeg får sånne stygge samtaler fra folk som begynner å true med å drepe meg og sånn, begynner jeg å lure litt på verden rundt oss! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 26.Juli.2012 Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Hei jeg har solgt både biler båter MC og lastebil på Finn, men har bestandig huka ut for ikke ønsker telefonselgere eller hva det står. Ikke hatt noe problem. Eneste jeg har blitt utsatt for er Nigeriasvindel i forbindelse med en spessiel bil jeg solgte, skjønte fort at det var noe muffens Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
FredT Svart 26.Juli.2012 Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Synes man kan utvise folkeskikk. Disse som ringer er vel ofte studenter o.l som ikke aner noe om at man har reservert seg. Det er maskiner som styrer hvilke nummere som blir oppringt. Sakset fra et annet forum: Har man reservert seg - i annonse og eventuelt Brønnøysund i tillegg - synes jeg ikke de som tross dette likevel ringer fortjener å bli vist spsielt mye folkeskikk - det være seg studenter eller hva som helst. De (eller systemet deres - samme det) utviser selv dårlig folkeskikk ved å genere folk som ikke ønker det med sine salgsfremstøt. Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Hekkbølgen Svart 26.Juli.2012 Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 Jepp. Disse båttorgetfolka er ganske ivrige med sitt dårlige produkt.. Har en annonse inne på finn.no nå og de ringer med jevne mellomrom.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.