Erling P Startet 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2010 Er det mulig å skifte stevnbeslag og cutlesslager uten å ta ut akslingen? Kan man terse av propellen og løse og dra beslaget ut? Grunnen er at jeg kjørte på noe som lå under vannflaten og traff det med hekken,det ble et godt smell og mye risting. Håper at noen av orakelene har et råd. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 Ja, det er mulig. Men hvorfor tror du det er skader på dette? Aksel og propell er vanligvis det som blir skadet. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 Tror nok at du må på land, av med propell og aksling. Levere disse til kontroll da det er ubalanse/skjevhet her som er mest sannsynlige årsak til risting. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Hansi Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 (redigert) Skjedde det samme med meg sommeren 2006. Demonterte hele propellanlegget + gir. Aksling var skjev så jeg skiftet ut både aksling, pakkboks, hylserør, stevnlager ( cutless lager . Kjøpte nytt komplett anlegg hos Sleipner Motor. Redigert 15.Juli.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 15.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 (redigert) Ja, det er mulig. Men hvorfor tror du det er skader på dette? Aksel og propell er vanligvis det som blir skadet. Så at beslaget var skadet da jeg tok den på land.Så det var nok beslaget som fikk bank.Alt inne i beslaget er vekk. Det ser ut som en liten "sprekk i beslaget.Jeg håpte på å sleppe å ta ut akslingen,og bare prøve å terse av propellen. Redigert 15.Juli.2010 av kokkfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 Det er bare å terse av propell, fjerne kile, løsne pakkboks og evt. innerflens fra hylserøret, løsne evt. kappe boltene som holder stevnlageret og dra det av. Men akslingen kan også være skadet, så da gjenstår kun å løsne klemflensen og trekke akslingen for kontroll. arbeidsmengden avhenger av hvor trangt det er og hvor fast ting sitter. Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 15.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2010 (redigert) Takker for svar.Skal sove på dette,men venter på å høre hva forsikringen sier. Hadde en prat med de i dag,og de sa at det var en forsikringssak,men si en ting og mene noe annet.Et verkstedsom jeg snakket med mente en pris på ca 20-25000 for jobben,er det riktig?De regnet 2 arbeidsdager på jobben vist alt gikk bra. Da brukte de orginale deler,og tok alt ut og sjekket.Men en gang til,TAKK for gode råd! Redigert 15.Juli.2010 av kokkfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Takker for svar.Skal sove på dette,men venter på å høre hva forsikringen sier. Hadde en prat med de i dag,og de sa at det var en forsikringssak,men si en ting og mene noe annet.Et verkstedsom jeg snakket med mente en pris på ca 20-25000 for jobben,er det riktig?De regnet 2 arbeidsdager på jobben vist alt gikk bra. Da brukte de orginale deler,og tok alt ut og sjekket.Men en gang til,TAKK for gode råd! Med den prisen må jo absolutt alt være innkl. også inngangsbilett til verkstedet. Sitér dette innlegget Link to post
Erling P Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Med den prisen må jo absolutt alt være innkl. også inngangsbilett til verkstedet. Ja, kansje også til Himmelen på første klasse! Det er det jeg kaller Blodpriser. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.