Magne A. Startet 15.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2010 Hei. Gearet slurer ved belastning og ikke ved moderat 5-6 knops kjøring med snekka (2000 rpm) Det starter nå å slure ved 2000-2500 rpm forværres nok ganske fort når det først begynner og slure. Har renset gearet (whitespirit med litt gearing på tomgang) og fylt ny olje (Valvoline max ATF) Har nå åpnet gearet og demonert, forventet å se utslitte lameller men ble litt usiker, det er spor i alle frikjonsplatene og det er ikke forskjell på de lamellene som drar forover kontra bakover Derimot har et av lagrene en slags tæring på rullene og det er en "trøsteskive" som ligger inntil lageret som det er slitt ned et lite spor i. Kan lamellene være ok og det andre jeg ser være årsaken . Dumt å kjøpe lameller til 6000 kr hvis de kansje ikke er så slitt,,,,men setter ikke sammen med de gamle hvis tvil! Fint hvis noen har erfaring ? Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Bestillt lameller, trøsteskiver, et lager, simmeringer og en o-ring. Når jeg får dette sammen igjen blir det nok bra så jeg får tatt en svensketur i august Sitér dette innlegget Link to post
MrEbbesen Svart 18.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2015 hvor køpte du delene? har et slikt gear som begynner å slure på en 3qm30h. er dette en stor jobb og trenger jeg ne spesial verktøy? Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 19.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2015 En kunnskapsrik kar hos Bestmarin i Lillestrøm hjalp til med å skaffe delene, tror han kjente til noen på sørlandet som hadde slikt på lager. Litt lite hjelp dette men men gearet ble helt bra igjen. Ikke en stor jobb, men ha tunga rett i munnen, enste jeg hadde av spesialverktøy var en lageravdrager. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.