dieselfan Startet 15.Juli.2010 Del på Facebook Startet 15.Juli.2010 Har dere som har installert FNM 2,4 liter i kombinasjon med Volvo Penta drev (290 fam)noen gode råd å komme med? -hva trengs i tillegg til det som kommer med motoren -elektrisk anlegg -kontroller og kabler til gass og gir -instrumentering -vanninntak og filtrering -verktøy som trengs for å gjøre jobben ? ++++ Har noen sett deler som med fordel kan byttes til noe med bedre kvalitet ?? Alle gode forslag mottas med takk Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 25.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2010 Hei, nå nærmer det seg installasjon med stormskritt, er det ingen som vil dele erfaringer ??? Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 26.Juli.2010 Del på Facebook Svart 26.Juli.2010 ta kontakt med frits på bergen lystbåtservice, han har den instalasjonen i sin båt. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 26.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2010 Takk for tipset bhp70, jeg skal ringe ham Er ikke noen som tilfeldigvis ligger på sørlandskysten og har lyst til å vise fram motorommet? Ellers er jeg takknemlig for hvert eneste lille tips... Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 26.Juli.2010 Del på Facebook Svart 26.Juli.2010 Hei. Gratulerer med ny motor. Hvordan båt skal du ha motoren i? Har nok noen tips men spørs jo på hvilket nova du er. Har du noen erfaring fra motorbytte fra før? Har selv 2stk i min båt... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 26.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2010 Motoren skal inn i en Draco/Windy Oceancraft 761 (25 fot) Motoren som har stått der er en Volvo Penta KAD44P-C EDC med DPE Har bestilt motoren for å passe på DPE drev. Har god mekanisk kunnskap men under middels elektrisk... har gjort motorbytter men aldrig sett en FNM Motoren kommer ons/tors så nå haster det med å skaffe ekstra stæsh som trengs, trenger alle tips jeg kan få Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2010 hei, skal prøve å hente ut motoren i natt så nå begynner jeg å bli desperat ALLE råd og tips relatert til FNM installasjon er kjærkommne Jeg skal gjøre motorbyttet langt fra nærmeste båtutstyrsbutikk og må handle inn alt jeg trenger på forhånd.... Mye kan gå galt og mye kan mangle.... vri hodene folkens og redd den siste ferieuka vår... please Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2011 Motoren er løftet inn, men ikke tatt i bruk. Er det noen som vil dele litt erfaring før det er for sent, skal gjøre den ferdig ila påske... Om noen kan anbefale utveksling vil jeg gjerne høre om det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.