Arendal Startet 16.Juli.2010 Del på Facebook Startet 16.Juli.2010 Har akkurat skiftet propell på min Agder 8000 Tc (stiv aksel).Skyvet er bedre ved lave turtall,men når maks turtall på 3800 omdr.skal ligge mellom 3800 - 4100 omdr på min D3 190 har dette noe betydning eller er det greit?.Et annet fenomen er at ved 3000-3200 omdr. oppstår en lyd lik et lager som holder på å skjære seg alt er 2009-10 mod.Jeg snakket med propell lev. De mente at det var et fenomen som heter propellsynging noen andre som har opplevd dette?. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Har opplevd dette, måtte runde kantene på propellvingene. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Laholm Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Har hatt det på båten vår så lenge vi har hatt den. Har valgt å leve med det, og har ikke sett noen problemer i den sammenhengen. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
NilsPils Svart 16.Juli.2010 Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Vanlig medisin er å profilere avløpskanten på propellen (bakkanten, der vannet slipper propellen). Avrunding er som regel ikke god regel. Kantan skal skrås. Jeg har vist i en tideligere tråd hvordan optimal profilering bør være, men finner det ikke igjen i farten. Syngingen skyldes hvirvler etter avløpskanten. Dette kan være ufarlig, men kan også i noen tilfelle gi utmattingsproblemer. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Arendal Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2010 Jeg får prøve meg litt frem , irriterende at det kommer i marsjfartomerådet. Så lenge det ikke er noe annet som skjer får jeg prøve å leve med det denne sesongen og eventuellt sende den til sliping når båten er på land. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 17.Juli.2010 Del på Facebook Svart 17.Juli.2010 Hvis du er litt nevenyttig sliper du dette selv. Da slipper du jobben med å ta av propellen. Ellers ser jag at de fleste litt større bronsepropellere (har ikke sjekket de andre) som regel har riktig profilert avløpskant fra produsenten. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.