tom-ba Startet 7.September.2004 Del på Facebook Startet 7.September.2004 Hva bruker jeg på teak innredningen i min nidelv 28, jeg har nå demontert og slipt den ned,den var lakket fra før.kan tenke meg det igjen, men hva bruker jeg? metter jeg med olje først? har skjønt at det er mange meninger om dette men tar gjerne imot en god "bruksanvisning" eller ti. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 På interiør bruker jeg tre-stjerners gulvlakk fra Scanox, først blank, og til slutt et strøk silkematt (eller halvblank). Slitesterk, hurtigtørkende og relativt lett å jobbe med. Første par strøkene tynner jeg med white sprit, ca. 15% GeirKS PS! En mer beskrivende tittel er kanskje "Interiørlakk" eller noe lignende...? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Jeg brukte Epifanes teak lakk på min innredning. Den skal visstnok sitte ekstra godt på teak. Fint og blankt ble det i alle fall. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Breezita Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Har god erfaring med Jotuns Ravilakk innblandet 10% Mahognybeis. 4-6 strøk, ingen ojle først og lett sliping mellom hvert strøk. Før siste strøk brukes gjerne ekstra fint vannslipepapir og ny blanding av lakk/beis (og ny pensel evt.) Lykke til! Sitér dette innlegget http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson Link to post
TommyJ00 Svart 7.September.2004 Del på Facebook Svart 7.September.2004 Jeg har brukt Owatrol D1 til å olje med først, og så Ravilakk (1 strøk med 50% whitesprit) etter på. Ravilakk gir en gyllen, pen og slitesterk overflate. Har prøvd både Ephifanes, Owatrol D2, og Ravilakk, men jeg bruker kun Ravilakk på interiør heretter. ( min erfaring da... ) mvh GipsyGirl Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.