Lars K Startet 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2010 På motoren min kommer det nesten ikke vann ut av eksosutløpet på stammen. Det kommer rikelig ut av propellen,og sladrestålen er jevn og fin. Hvis jeg holdt en fille foran eksosutløpet i propellen kommer det endel vann ut av stammen. Er dette riktig? Mener det har kommet mye mer ut der før... Har sjekket impelleren,vasket og blåst opp kanaler,og prøvd uten thermostat i... Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Får du noe alarm på høy temperatur? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 (redigert) Nei,gjør ikke det. Og kan holde handa på både toppen og blokka,er bare sånn passe lunken. Redigert 16.Juli.2010 av Lars K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Da hadde jeg ike brydd meg! Hovedutløpet for brukt kjølevann er i propellen, utløpet i stammen er der kun for å skuffe unna kjølevann når trykket er for lite til at det lar seg presse ut i propellen, slik som ved tomgang og kjøring i revers. Hvorfor det nå kommer mindre ut av stammen nå enn før, har jeg ikke noe svar på! Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Ok,da skal jeg få tatt en testtur på vannet og få kjørt den litt skikkelig. Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Og kan holde handa på både toppen og blokka,er bare sånn passe lunken. Da er nok det meste i orden skal du se. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnøy Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Det skal vel være en kontroll stråle, opp under dekselet på utsiden. Denne tettes ofte av litt dritt inni. Stapp inn en liten ståltråd, når motoren går, så kommer dritten ut. Denne har ingen betydning for kjøling, men er bare en enkel måte å se at kjølevannet går gjennom motoren. Hadde dette på en 60hk Mariner flere ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Kontrollstrålen er i orden den Var de to eksoshullene midt på stammen det var snakk om. Slangestumpen til kontrollstrålen var faktisk full av larver etter å ha stått et par måneder hjemme i hagen Sitér dette innlegget Link to post
Bjørnøy Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Ok, da leste jeg ikke helt rett. Det skal normalt ikke komme vann ut eksosen midt på stammen. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Kommer vann ut der når termostaten er åpen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.