Superkul Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 (redigert) Og det har du opplevd, eller hørt om noen som har opplevd? nei jeg har jo ikke det siden det ikke er lov men tanken på det er skremmende - og sjømann : du kan ikke mene det du skriver over??? 14tisser har ikke noe i stor hurtigående båt og gjøre syntes det er oversnilt at dere kan kjøre stor snekke inntil 10 knop jeg ingen av ungene våre hadde jeg ville slippe avgårde på tur aleine slik hadde jo vært gæli om en fikk lov og ferdes fritt i fjorden med en 49.5 foter med 1500hk og ikke hatt lov til og pule en gang Redigert 21.Juli.2010 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Avsluttet_1 Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 nei jeg har jo ikke det siden det ikke er lov men tanken på det er skremmende - og sjømann : du kan ikke mene det du skriver over??? 14tisser har ikke noe i stor hurtigående båt og gjøre syntes det er oversnilt at dere kan kjøre stor snekke inntil 10 knop jeg ingen av ungene våre hadde jeg ville slippe avgårde på tur aleine slik hadde jo vært gæli om en fikk lov og ferdes fritt i fjorden med en 49.5 foter med 1500hk og ikke hatt lov til og pule en gang No mener jeg ikke for store båter Men f.eks båter opptil 20 fot? Men hvorfor ville du ikke sluppe 14tissen på sjøen aleine, men du hadde sluppe 16'åringen på sjøen aleine? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Avsluttet_1 Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Hehe, Men jeg ser egentlig ikke problemet... Jeg hadde en 16 foter Tobias, med hardtop og 30 hk Johnsson Som 13 åring, til jeg fyllte 15, og solgte den i slutten av sommeren til en på bømlo. Kjøpte meg Sjømann22 utpå høsten, og den har vært i bruk siden jeg fikk motor for en liten stund siden.... Jeg tuffer rundt i den endå, men kjører den ikke lovlig før i overmorgen... Heldigvis Slipper jeg og tenke på Båtførerbeviset Det kan jeg ta senere Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Hehe, Det merkes Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 og ikke hatt lov til og pule en gang Haha, Sett den grensa ned til 14 år også då Tviler på det er så mange som bryr seg om det heller Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
hifo Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Setter stor pris på nedre aldersgrens på sjøen.. Dere snakker om disse idiotene på 16 eller 40+ , men husk at disse idiotene tross idiotien har noe mere erfaring og kunnskap enn idiotene under 16. For hvorfor skulle ikke det finnes like mange idioter under 16 som over? Blir man ikke idiot før man blir godt voksen liksom? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Men det finnes flere 16 åringer som er idioter, en 14 åringer.... Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Imotsettning til 14 åringer, JA Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
hifo Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Tull og tøys.. Det er da like mange idioter på 14 som 16. forskjellen er bare at de har lov og er vandt til litt mere og derfor blir ofte idiotien litt alvorligere en for de på 14. Idioter trenger ikke drikke for å være idioter.. En idiot på 16 var garantert en idiot når hn var 14 også.. Derfor er det teit å senke aldersgrensen under 16 for da må 14 åringene vente 2 år på å bli en idiot med alvorligere følger.. Jeg vil heller møte en idiot på 16 eller 40+ i fylla , enn en på 14 .. og kom ikke å si at ikke 14 åringene drikker.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Seilaren Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 syntes det er oversnilt at dere kan kjøre stor snekke inntil 10 knop jeg ingen av ungene våre hadde jeg ville slippe avgårde på tur aleine slik Skal barna sitte fastspent i båten og ikke lære å gjøre noe på egenhånd før de blir 16 år gamle da? Dere snakker om disse idiotene på 16 eller 40+ , men husk at disse idiotene tross idiotien har noe mere erfaring og kunnskap enn idiotene under 16. Mange ganger er ikke dette sanheten. Men det finnes flere 16 åringer som er idioter, en 14 åringer.... Vel... Synes vi trekker dette litt langt nå jeg.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Men det er fakta. Er unngdom sjøl, og jeg kjenner godt til hvordan ungdommer er.... Folk i 7'ende klasse er ikke litt like frekke som folk i 10'ende klasse. Og jeg sa heller ikke at 14'åringer ikke drikker, men jeg sa det var få av de! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 (redigert) Skjønner at du egentlig hadde lyst til å få båtførerbeviset nå, men det er positivt at du har tatt kurs og bestått eksamen, du har jo lært noe du kan ha nytte av selv om du ikke har lov til å føre stor båt enda (litt usikker på regelverket hvis du har med en voksen, selv uten å ha beviset, du kan undersøke om du har lov å føre større båt hvis det er med en som har ansvaret og vedkomne enten er gammel nok til ikke å trenge båtførerbervis eller har dette).PS. Du får ta det litt pent med båten din nå også, antar du klarer godt over 10knop som jo er grensen for hva du egentlig har lov å bruke før du er 16. DS. NB! jeg tok ikke kurs. Jeg bare lånte bøker fra det lokale biblioteket og leste meg til sertifikatet. Og jeg får montere tilbake plomba Optimist i storm er gøy det... Men når det blir for stor storm, blir båten og skipperen ombord fort Pessimist Jeg har alltid vest i båten, og slipper aldri ombord flere folk en jeg har vester til, og det er garantert mange voksne som ikke er like nøye på dette! Så om du er 14 eller om du er 16, same shit mener jeg! Jeg har aldri med folk ombord uten vest jeg heller. Hvis noen ikke hører på kapteinen(altså meg) så setter jeg de av på land(og jeg blåser i om folk har vondt i foten eller andre sykdommer som kommer plutselig). Redigert 21.Juli.2010 av KapteinFredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Skal barna sitte fastspent i båten og ikke lære å gjøre noe på egenhånd før de blir 16 år gamle da? nei seilaren - det er stooooooooooooor forskjell på det og få lov til og være med andre - fam - venner osv og lære slik og flere 16 årige idioter en 14 ????????? aaaaaaaaaa så 14 åringer skal få lov også en pause fra fks 14,5 til 16???? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Kjønner ikke helt hva du mener Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Mouche Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Skal barna sitte fastspent i båten og ikke lære å gjøre noe på egenhånd før de blir 16 år gamle da? Mener du at ingen under 16 år kan føre noe som helst slags sjøgående fartøy? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Avsluttet_1 Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Men det finnes flere 16 åringer som er idioter, en 14 åringer.... Så konklusjonen din er at man først blir idiot ett sted mellom 14 og 16! Når man først er blitt idiot, mener du da at man er dette resten av livet? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Volvomekanikeren Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Nei, til du går på en skikkelig smell, eller begynner og bli litt voksen i hode, og tenke mere smart! Endel 14 åringer er helt håpløse, men då har du faen ikke vært borti 16, 17, 18 åringer, ikke fra sotra i allefall Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
index Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 (redigert) Ååh, er det Sotraungdom vi snakker om! Da forstår jeg... Redigert 22.Juli.2010 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.