Jump to content

Kan man gå med en motor.

yam250

Recommended Posts

Du skriver ikke hvilken båt du har, men har du drev kan du trygt gå for en motor med DPH eller DPR drev som D4 og D6 bruker. Har du fast aksling og hydrauliske gir (HS 45 eller HS63), må du som SW sier låse akslingen på den motoren som ikke går om du skal tilbakelegge litt distanse. Noen få nm går fint i lav fart.

Ellers. Kan du fortelle litt mer injektorhavariet og hvordan det går med reklamasjonen ovenfor VP?

Mvh. SAP

Skal selfølgelig bare til verksted, men det er ca 20 naut.mil. Har ikke prøvd det før, men tror den skal klare å plane med en motor.

Nå er det ikke noe problem å gå med en motor, men jeg sliter litt med hvorfor du må gå i plan med bare en motor... Går det ikke an å gå i deplasementsfart med båten din med en motor?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg troede at motor nr. 2 går i fejlmodus hvis 1-eren ikke starter og kun går op til 1500 rpm. Det mener jeg at have læst et sted her?

Jeg har aldri opplevet noen feilmodus eller maks 1500 rpm ved å gå for en motor med D-serien. Når det er sagt er det mest hensiktsmessig å gå med 12-1300 rpm i deplassementfart.

Å tvinge båten i plan (om du i det hele tatt greier det) med en motor som ville jobbet livet av seg med alt for tung propell (med en motor) ville jeg ikke gjort :nonod:

Mvh. SAP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...