yam250 Startet 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2010 Har feil med en motor, D4, selfølgelig injectorfeil. Har båt med to motorer, lurer på hvordan det er å gå med en motor. Skal selfølgelig bare til verksted, men det er ca 20 naut.mil. Har ikke prøvd det før, men tror den skal klare å plane med en motor. Er det noen som har erfaring med lignende, eller vet bedre?.... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Surr akslingen på den defekte motoren med en lastestropp, to ganger rundt akslingen og festet rundt et motorfeste. Da ligger den akslingen i ro mens du er underveis og du risikerer ingen skader. Med drev er det vel uproblematisk siden det ikke "snurrer med". Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
sap_2000 Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Du skriver ikke hvilken båt du har, men har du drev kan du trygt gå for en motor med DPH eller DPR drev som D4 og D6 bruker. Har du fast aksling og hydrauliske gir (HS 45 eller HS63), må du som SW sier låse akslingen på den motoren som ikke går om du skal tilbakelegge litt distanse. Noen få nm går fint i lav fart. Ellers. Kan du fortelle litt mer injektorhavariet og hvordan det går med reklamasjonen ovenfor VP? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
yam250 Svart 16.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Har drev. Fikk opp feilkode 1.7.9 som 99 prosent sikkert er injector feil. Hører på den ene motoren at den ikke går like fint som den andre. Når det gjelder reklamasjom vet jeg ikke enda, motoren er montert 2006, men tatt i bruk 2007, har nå 475 timer. Skal på verksted på mandag med båten. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Drev er ingen problem, tilt det du ikke bruker helt opp så det ikke streker. Båten vil bli litt vinglete da den svinger best en vei. Greit å vite når du nærmer det kai. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 16.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2010 Synes man har best styring med begge drevene nede når man går for én motor. Med DPH drev som har paralellstag mellom drevene er det uansett ikke så lurt og vippe opp bare ett drev. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MajorAndy Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Jeg troede at motor nr. 2 går i fejlmodus hvis 1-eren ikke starter og kun går op til 1500 rpm. Det mener jeg at have læst et sted her? A Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Skal selfølgelig bare til verksted, men det er ca 20 naut.mil. Har ikke prøvd det før, men tror den skal klare å plane med en motor. Nå er det ikke noe problem å gå med en motor, men jeg sliter litt med hvorfor du må gå i plan med bare en motor... Går det ikke an å gå i deplasementsfart med båten din med en motor? Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
sap_2000 Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Jeg troede at motor nr. 2 går i fejlmodus hvis 1-eren ikke starter og kun går op til 1500 rpm. Det mener jeg at have læst et sted her? Jeg har aldri opplevet noen feilmodus eller maks 1500 rpm ved å gå for en motor med D-serien. Når det er sagt er det mest hensiktsmessig å gå med 12-1300 rpm i deplassementfart. Å tvinge båten i plan (om du i det hele tatt greier det) med en motor som ville jobbet livet av seg med alt for tung propell (med en motor) ville jeg ikke gjort Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
yam250 Svart 18.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Da er båter levert verkstedet. Gikk med en motor samtidig som jeg fikk slep, ingen problem å overstige 1500 omdr. og ingen alarmer heller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.