Arnfinn Trønes Startet 17.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2010 Hei alle båtkyndige. Trenger litt hjelp med min 84 mod DT 40 El-start. Følgende skjer: Setter båten på vannet, pumper blæra, gir halv håndgass, vrir om nøkkelen; VROOM! motoren starter på første slag og går fint på medium høy tomgang i mellom 10 til 20 sekunder. Så dør den. Etter dette vil den ikke fyre før jeg forsøker igjen dagen etter. HAr feilsøkt og gjort følgende: * Blæra er fortsatt hard, bensin kommer til flottøren (renner til og med over når jeg pumper for mye) * Byttet plugger (pluggene blir ikke veldig våte etter startforsøkene) * Ny fersk bensin * Plenty med olje i oljetanken * Sylinderne får bensin (blåser ut på starteren med pluggene ute) * Ingen pipelyder fra kontrollboksen * Kjølevann kommer ut bak når den går på starteren. * Pluggene er testet for gnist, dog ikke etter første start forsøk Håper noen har et innspill om hva som kan være galt, har pusset på båten i hele ferien, og nå holder den f*%&/* to-takteren på å ødelegge nattesøvnen ;) Alle innspill er til stor hjelp. På forhånd tusen takk. Mvh. Arnfinn Trønes Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 17.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2010 tette tomgangs dyser?eller feil tenning Sitér dette innlegget Link to post
Arnfinn Trønes Svart 17.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2010 tette tomgangs dyser?eller feil tenning Hei takk for tips. Hvordan kan jeg få stilt tenningen på denne motoren? Er jo motor med DCI enhet og hele pakka (virker som all elektronik er dekket godt til og nærmest skriker ikke rør!, he he :) ) Skal sjekke dysene, har fjernet luftfilter boksen ( null filter inni) og lagt hånde over gasseren og kjent vakuumet når jeg kjører motoren på starteren. Forresten er det en enkel måte og eventuellt rense dysene, uten å demontere hele gasseren? Mvh. Arnfinn Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 17.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2010 Har du sjekket at luftingen på tanken ikke er tett? Sitér dette innlegget Link to post
Arnfinn Trønes Svart 17.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2010 Har du sjekket at luftingen på tanken ikke er tett? Hei Lars, takk for at du svarte. Jo da, luftingen på tanken er skrudd helt opp. Stoler ikke helt på plast skruen så jeg vurderer å skru den helt ut. Virker som motoren får drivstoff, blæra er hard og jeg kan pumpe flottøren til den renner over. Mvh. Arnfinn Sitér dette innlegget Link to post
Arnfinn Trønes Svart 18.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Da er problemet løst. Viste seg å være en veldig tilgriset flottør nål. Tusen takk for tips og råd. Mvh. Arnfinn Trønes Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.