SeaQueen Startet 17.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2010 Jeg er ny med båtlivet, og har hjemmehavn på Bømlo. Rundt Bømlo er jeg kjent, har også vært til Leirvik og Fjeldbergsund. Men er det noen som har flotte plasser å anbefale i Sunnhordalandsbassenget?? Vi har to skipshunder med på tur, så det blir enklest der det er brygger, og best der det er flytebrygger. Men jeg har planene klare om en patent for landgang i baugen til hundene. (de må da hoppe opp på dekk via salongbordet og ut luke i front av cabinen... (tips på patent her og tas imot med takk).. Ellers er jeg meget imponert over hjelpsomme båtmennesker, uansett hva problemet er! Dette er blitt en side jeg er innom flere ganger til dagen for å få tips til forskjellig!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 17.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2010 Hvis du lover å bli litt mer tilbakeholden med bruken av bokstaven "a", skal du få noen tips: HUSNES -- Både kai og flytebrygge, knallplass som sikkert blir valgt til årets gjestehavn i år også. NORHEIMSUND -- meget bra flytekai-anlegg ROSENDAL -- Bør helst unngås annet enn i vindstille men fin gjestehavn så lenge du får plass på innsiden. Attraksjonene trenger vel ikke nevnes. USKEDAL -- grei havn i alle vindretninger, trivelig liten plass, greie grusveier til turbruk SUNNDAL -- også dette en fin liten plass, fin tur opp til breen på grusvei Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Kaldfisk Svart 17.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2010 Andre idylliske steder i Sunnhordlandsbassenget (?) ROMSA - ved innløpet til Etne/Ølen, friluftsområde, kaier. BJØLLEBØVÅGEN - syd på Borgundøy, god havn, ingen fasiliteter. SKÅNEVIK - tettsted, kai/flytebrygge. KYRPING - feriested, flytebrygger. HØYLANDSBYGD - båt/gjestehavn, bunkers. LYKJELSØY - og øyene rundt, ved Ranavik, nord på Halsnøy,friluftsområde,kai. HERØYSUND - syd for Skorpegavlen, båthavn/kai. FLAKKAVÅGEN - nord for Huglo, ingen fasiliteter. Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Hafrsfjord Svart 17.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2010 Her finner du mye om båtliv i Nord-Rogaland og Sunnhordland: http://www.nrshf.no/doc/Båtlivbrosjyre%202006.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.