beertrip Startet 17.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2010 (redigert) Hei Har en 50hk mercury 4T PTBF 2002 mod. (Bigfoot utgave med forgassere , IKKE EFI) Denne har begynt å komme med alarm og så slakker den ned. Stopper jeg og starter igjen så kan jeg kjøre ,og det ganske lenge også (varierende) Dette hadde jeg i fjor (2009) også. men synes dette har øket i hastighet (oftere alarm) Hva kan dette være? Det er fin sprut ut av kjølevannet og dette kjennes heller ikke varmt ut (ut av det lille "sjekkhullet" for kjølevann) Selvfølgelig så har mitt lokale mercuryverksted fellesferie,så der er det ikke mye råd å hente. Kan si at jeg byttet til en lettere propell i år,da jeg trodde det kunne bli for mye belastning ved tung last med den forrige. MEN dette hjalp ikke . Tips? Får mercuryverksted opp info hvis data kobles til ? (hvis dette går da? ) Mvh Beertrip Redigert 17.Juli.2010 av beertrip (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 17.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2010 Jeg har de samme symptomene på min 89 model 90 2takt. Får motoralarm dann og vann. slakker av litt så blir den borte. Stopper jeg helt og slår av tenning blir den borte. Kan være borte leeenge. sist når jeg dro til Horten fra Oslo, ingen alarm. På vei opp igjen fikk jeg 2 alarmer. Og så ble de borte for å ikke komme tilbake. fin kjøling og full oljetank på motor. Driter i hele greia, nesten. Snodige saker. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Droll Svart 17.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2010 Ifra Manualen... Over Heat Protection: Limits engine RPM to 2000 if the engine temperature exceeds 179.6° F (82° C). The ECM will sound the over heat warning horn (a continuous tone) and turn on the optional Over Heat Warning lamp. Over heat warning will subside if the engine temperature drops below 174.2° F (79° C) and engine RPM is momentarily dropped below 1000 RPM as a reset condition. The ECM incorporates a 20 second warning system delay to compensate for a warm restart (heat soak) condition. Low Oil Pressure Protection: Limits the engine RPM to 2000 if oil pressure drops below 2.25 +/– 0.75 psi. The ECM will sound the low oil pressure warning horn (intermittent 1 second on - 1 second off) and turn on the optional Low Oil Pressure Warning lamp. Low oil pressure warning will reset by shutting the engine off and restarting at a normal oil pressure. The ECM incorporates Et par tester... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
beertrip Svart 18.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 (redigert) Takker for svar og flotte tips Jeg får en lang alarm tone ,og i følge dette vil dette si overoppheting. Har bare en enkelt turteller: og jeg kan ikke se at det er noe indikatorlys i denne . Eller er det noe på disse? Det som er rart er jo at vannet som kommer ut (indikatorstrålen) ikke er varm i det hele Hvor står føleren for kjølevannet på denne? kan denne fuske? (bilder har vært topp) Forresten hvem har rimelige deler til denne her på berget? og i det store utland? Mvh Beertrip Redigert 18.Juli.2010 av beertrip (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 20.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Hei Da har jeg bestilt termostat og impeller fra Ravns... fikk tips om at kjølevanns stigerør også kan være gått tett Noen som vet hvordan en skifter dette? Må selve motoren ut? eller er det nok å ta av undervannshus ? Hvor kan en få tak i trykk tester for vann samt nippel til denne motoren? Hvor får jeg tak i verkstedsmanual samt deletegninger (event sprengskisse) til denne motoren ( Mercury 50hk PTBF 4T 2002mod) Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.