Jump to content

Får ikke opp turtall eller knop på cabincrusier 27 fot med diesel?

Ronjalynet

Recommended Posts

Har en 27 fots amrikaner som jeg har byttet fra v8 bensin til en mercrusier 4,2 dtronic på 320 hk, som jeg da ikke får opp i turtall på mer enn 2800 omdreninger og 33 knop i fart, har nå nettopp gått ned 4 pich på proppellen fra 28 pich til 24 pich 4 blads men fortsatt iger forskjell på turtall eller fart, går veldig dårlig opp i plan og må justere trimmen på motoren og trimflaps får å få den i 33 knop, må jeg bytte til en enda mindre propell eller er noe annet feil, båten veier ca 2600 kg så motoren burde være stor nok, byttet også drev som medfølgte med motoren et bravo 1 diesel x drev.

takker for alle svar

[sitatslettet]

Har en 27 fots amrikaner som jeg har byttet fra v8 bensin til en mercrusier 4,2 dtronic på 320 hk, som jeg da ikke får opp i turtall på mer enn 2800 omdreninger og 33 knop i fart, har nå nettopp gått ned 4 pich på proppellen fra 28 pich til 24 pich 4 blads men fortsatt iger forskjell på turtall eller fart, går veldig dårlig opp i plan og må justere trimmen på motoren og trimflaps får å få den i 33 knop, må jeg bytte til en enda mindre propell eller er noe annet feil, båten veier ca 2600 kg så motoren burde være stor nok, byttet også drev som medfølgte med motoren et bravo 1 diesel x drev.

takker for alle svar

Amerikanske båter som har hatt bensinmotor har en returventil på bensinrøret som sitter på tanken. Sitter en kule inni der som må fjernes. Der er også en sil på stigerøret inne i tanken som må fjernes. [/sitatslettet]

Maxum 4100 scb, Chenette III

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...