Jump to content

AQ140 A turtallsproblem etter bytte til elektronisk tenning.

AQ140A

Recommended Posts

Hei.

Trodde jeg hadde fått det helt perfekt nå etter bytte til elektronisk tenning, men har bare vært ute noen ganger kun med lavt turtall.

Ved 3600 omdreininger stopper den konsekvent opp, ellers går den fint. Fortenning på tomgang er ca. 20. Justerer jeg den ned til 10 går den fint på tomgang men prøver jeg å gi gass dauer den vekk ved pådrag.

Noen som kan gi meg noen tips? Bør jeg justere den til 30 i fortenning for å prøve? (NB. ved 20 i fortenning er den maks på skala. Skal jeg få noe mer må jeg ta ut fordeler for å se om jeg kan vri den over)

Har ikke styrt mye med dette selv, men har lest litt teori :)

Hvis du setter tenningen til 10grader v 1000rpm(mener det var ved 900 eller 1000 det skulle være 10 grader), når da øker turtallet til 4000rpm og da bruker lampa burde tenninga vise 27grader hvis jeg ikke husker feil. Burde ihvertfall ikke vise 10 grader:)

Få høre hvordan dette går:)

Har ikke styrt mye med dette selv, men har lest litt teori :)

Hvis du setter tenningen til 10grader v 1000rpm(mener det var ved 900 eller 1000 det skulle være 10 grader), når da øker turtallet til 4000rpm og da bruker lampa burde tenninga vise 27grader hvis jeg ikke husker feil. Burde ihvertfall ikke vise 10 grader:)

Få høre hvordan dette går:)

Stemmer det. Den øker på, men kan jo sjekke om den går høyere en 27 på 4000. Har foresten ikke sjekkt om den går på 4000 på tomgang.

Vet ikke hva jeg skal se etter, og servicefolk på desse motorene er helt umulig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...