Goran Startet 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2010 Ser ut til at teleflex styringen på skjærgårdsjeepen har tatt kveld. Skal se om det lar seg fikse på mandag. Men hvis jeg må ha ny, hvor kjøper jeg det til rimeligste pris? Det står en 40 hk Yamaha, 2001 modell på båten. (Båten skal selges, så jeg spanderer ikke "best of the best" på den.) Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
spjærøy26 Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 [sitatslettet] Ser ut til at teleflex styringen på skjærgårdsjeepen har tatt kveld. Skal se om det lar seg fikse på mandag. Men hvis jeg må ha ny, hvor kjøper jeg det til rimeligste pris? Det står en 40 hk Yamaha, 2001 modell på båten. (Båten skal selges, så jeg spanderer ikke "best of the best" på den.) teleflex er jo ikke villt dyrt, men det hjelper og finne ut om det er både snekke og kabel, snekke: http://www.marineshop.no/CBC.aspx?q=c:100429 kabel: http://www.marineshop.no/CBC.aspx?q=c:100926 [/sitatslettet] Sitér dette innlegget Link to post
Goran Svart 3.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2010 (redigert) Snekka ser ut til å fungere. Virker som noe er galt med kabelen, ser ut som den har røket inne i motoren. Jeg får til å "skyve" med kabelen, men ikke å trekke motoren til meg. M.a.o. styrbord sving går greit, men ikke babord. Prøvde i dag å demontere kabelen, trodde det skulle være en enkel sak, men dengang ei... Er det noen som har erfaring med å demontere kabel fra en Yamarin 4510? Problemet er at det er for trangt i motorbrønnen, jeg klarer ikke å trekke staget ut av motoren, jeg får den nesten ut, men så stopper det i siden. Er det noe jeg kan demontere for å få ut staget? Skruen der staget går inn i motoren, kan den skrus løs for å hjelpe? Jeg har fått staget ca en cm lenger ut enn det bildet viser, men nå er det stopp pga skruen dere ser på kabelen, til høyre på bildet. Den går ikke videre inn i hullet pga størrelsen. Redigert 3.August.2010 av Goran (see edit history) Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
margarus Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 løsne motoren å bikke den litt over så smetter nåkk kabelen ut :) Sitér dette innlegget Link to post
Goran Svart 4.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Takk. Har tenkt på å løsne motoren, men håpet det var en annen løsning:-) Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
margarus Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 det hender hullet til styre kabelen er noe trangt lagd mot hekken jeg må selv løsne motor og trekke den til sides par cm for å frigjøre styrekabel:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.