Jump to content

Hvordan pusse opp en With 10 fot?

GøyPåHavet

Recommended Posts

hvis båten har glecoat (som den mest sansynlig har) med mindre den er lakkert etter den va ny. du må uansett mattslipe før du lakker. anbefaler å bruke biltemas 2k polyuritan lakk som er ein helt grei lakk ( i hvertfall hvis du ikke skal bruke så mye penger på prosjektet) anbefaler å sprøyte det på men hvis du ikke har mulighet til dette kan du rulle den på kan da kan lakken bli litt ruglete. har sjølv lakket båten min med denne lakken med et meget godt resultat.

lykke til med prosjektet

P.S (link til lakken) : http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretan/

det er bare å følge med på www.finn.no -> gummibåt/jolle -> pris lav høy (de slitte gamle båtene pleier å vere ganske billig

edit: vet ikke ka båt og hvor mye arbeid du vil ha og hvor mye penger du vil bruke men her er et eksempel med ganske mye arbeid : http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=23389149

Redigert av suzumer 290 (see edit history)

jo pioner som jeg har er det ikke lurt å lakke siden disse holdser seg best i verdi i orginal stand og fordi plasten er myk og evntuell gelcote vil sprekke vekk. det posetive er at Pioner og Terhi ikke kan få plastpest og kan ligge i mange år uten velikehold :yesnod:

et eksempel er min Terhi 385 som lå på hode i en båthavn før jeg fikk denne gratis av havnesjefen, båten var slitt men ikke betydlig skadet

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...