Finn Erik Startet 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2010 Bildet er fra den nye " Lettbåten" som Windy har laget til Røkke. Røkkejolla som den vel blir kaldt på folkemunne, som dere ser så har den hvite volvo-penta motorer Jeg har hørt om hvite volvo-penta tidligere, men dette er første gang jeg ser dem. Etter hva jeg har forstått er de laget kunn for USA markedet. Her blir alle gummislanger montert etter at marskinen er lakket.Er det flere ting som er annerledes??? Volvo har etter hva jeg har hørt,bla. hatt problem med at avflasset lakk fra gummislanger som har satt seg fast og tettet lensepumper. Jeg regner med at Røkke forlanger det beste og at Windy har skaffet han det...... Hvorfor i all verden sitter det ikke slike hvite motorer i alle Windyer???? I alle båter med Volvo som blir produsert for det norske markede for den saks skyld... Så mye dyrere kan vel ikke disse hvite motorene være å produsere.??....det er ikke ekstra avgifter på hvite motorer eller...????... Regner med at det er flere her inne som har noen svar og forklaringer..... Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Ja det er en uting at motorene blir lakkert etter at alt er montert. Men dette var pent da Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Så vidt jeg vet kan VP levere hvite motorer på bestilling. Jeg vil gjerne ha hvite motorer neste gang Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Hvite motorer er pent. Flere leverandører som har / leverer dette, bla Cummins, Iveco, Caterpillar. Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Både Princess 50 (2009) og Fairline 55 (2010) har hatt hvite motorer uten at dette har vært bestilt spesielt. Meget pent og en væskelekkasje blir veldig synlig. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 (redigert) D6 og oppover kan leveres hvite fra VP så vidt jeg vet. Båtprodusenten velger det ved bestillingen av motorene. Blir det D'er også neste gang, Bitteliten?? Redigert 19.Juli.2010 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
tomcat Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Ser denne båten har tre IPS drev på 600hk hver. Men jeg ser kun to kontrollspaker. Hvordan er dette gjort, følger den midtre motoren snitt-pådraget fra de to andre eller? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 (redigert) Blir det D'er også neste gang, Bitteliten?? Er lenge til neste gang så vi tar det når det kommer. Om det er større båt med akslinger er det mange alternativer, feks CAT eller MAN, Er det mindre motorer ville jeg nok tenkt på enten Yanmar eller VP. Men jeg er usikker på om Yanmar har godt nok serviceapparat i Sverige der vi tilbringer mest tid. Jeg har ikke selv opplevd VPs dårlige service. Jeg har ingenting å utsette på de erfaringer jeg har hatt. Men jeg blir veldig provosert av alt jeg hører både her og andre steder. Redigert 19.Juli.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 (redigert) Er et noen av dere som vet om det er andre forskjeller enn det jeg nevnte i første innlegg (lakkerte slanger ) og ut fra noen innlegg her så ser det jo heller ikke ut som de kunn er beregnet for USA markedet. Rart at det da ikke er flere med hvite motorer........ Redigert 19.Juli.2010 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 (redigert) Jeg ville trodd at rust vises bedre på hvitt enn grønt! Redigert 19.Juli.2010 av arkmarin (see edit history) Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Hansi Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Jeg ville trodd at rust vises bedre på hvitt enn grønt! VP motorer ruster vel ikke.. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Feretti har også hvite VP D9 motorer Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 enn om man vil ha kona litt nede i maskinen, kan den da leveres i rosa? Om du vil ha kona litt nede i maskinen da bør du vel ikke tenke på hva slags farge maskinene har? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet_1 Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Alt innhold postet av denne brukeren er fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 men den fjerde motoren der nede var svart. Den likner på gummijollemotoren vår Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Mix Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Grønn, hvit, eller rosa, jeg ville ikke hatt noen VP D om de så var gullforgyllt... Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 (redigert) Dem e for det amerikanske markede.. Redigert 19.Juli.2010 av isbjorn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Finn Erik Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 (redigert) Grønn, hvit, eller rosa, jeg ville ikke hatt noen VP D om de så var gullforgyllt... Seriøst innlegg som beriker tråden... Du får skrive til Kjell Inge og fortelle at DU mener hann har kjøpt katta i sekken.... Redigert 19.Juli.2010 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 En som Røkke vil nok ikke oppleve veggen hos VP uansett hva som ville skje slik andre vi leser om her på forumet gjør. Legger du 5-10-15 mill i båt og bytter relativt ofte vil verft og evt. forhandler "bend over backwards" for å få ting til å skje fort og lydløst. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Mix Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Seriøst innlegg sier du ? Hva har egentlig Røkke med hvite VP motorer å gjøre ? Ingenting. Jeg tror heller ikke Kjell vil lide noe økonomisk besvær pga. noe D6 havari problemer, enten de er rosa eller blå. Men mange andre derimot, inkludert meg, skyr disse motorene. Og det med god grunn... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Disse motoren er ren og skjær rasisme. De må forbys, jo før jo heller. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mix Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Vel, kanskje de hvite er bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.