Jump to content

Hvite Volvo-Penta Motorer ?

Finn Erik

Recommended Posts

view.jpg

Bildet er fra den nye " Lettbåten" som Windy har laget til Røkke.

Røkkejolla som den vel blir kaldt på folkemunne, som dere ser så har den hvite volvo-penta motorer :eek:

Jeg har hørt om hvite volvo-penta tidligere, men dette er første gang jeg ser dem.

Etter hva jeg har forstått er de laget kunn for USA markedet. Her blir alle gummislanger montert etter at marskinen er lakket.Er det flere ting som er annerledes???

Volvo har etter hva jeg har hørt,bla. hatt problem med at avflasset lakk fra gummislanger som har satt seg fast og tettet lensepumper.

Jeg regner med at Røkke forlanger det beste og at Windy har skaffet han det......

Hvorfor i all verden sitter det ikke slike hvite motorer i alle Windyer????

I alle båter med Volvo som blir produsert for det norske markede for den saks skyld...

Så mye dyrere kan vel ikke disse hvite motorene være å produsere.??....det er ikke ekstra avgifter på hvite motorer eller...????...

Regner med at det er flere her inne som har noen svar og forklaringer.....

Blir det D'er også neste gang, Bitteliten??

Er lenge til neste gang så vi tar det når det kommer.

Om det er større båt med akslinger er det mange alternativer, feks CAT eller MAN,

Er det mindre motorer ville jeg nok tenkt på enten Yanmar eller VP. Men jeg er usikker på om Yanmar har godt nok serviceapparat i Sverige der vi tilbringer mest tid.

Jeg har ikke selv opplevd VPs dårlige service. Jeg har ingenting å utsette på de erfaringer jeg har hatt. Men jeg blir veldig provosert av alt jeg hører både her og andre steder.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...