Anjuma Startet 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2010 Jeg forventet ikke at det skulle være noe problem å fremskaffe våtroms-vinylbelegg med maritimt utseende (smal bordgang med nating), men det er det. I alle fall har jeg ikke klart å finne noen som lagerfører vinylbelegg til en "normal" pris! Jeg vet det finnes flere andre løsninger, men Flexiteak var grøssende svindyrt for å si det på godt Norsk og plater koster også fra 300,- m2 og oppover. Det jeg trenger er et rimelig alternativ og da tenker jeg rundt. 100,- m2. Jeg har tenkt å bytte ut de slitte teak dørkplatene senere, men ønsker å ha noe billig som gjør jobben ut sommeren/høsten. Så... er det noen som vet om butikker, kjeder som leverer slikt belegg? Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Xtian Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Jeg har tenkt å bytte ut de slitte teak dørkplatene senere, men ønsker å ha noe billig som gjør jobben ut sommeren/høsten. Spør av nysgjerrighet: Går det ikke å bare pusse og lakke, for å få det så godt som nytt? Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Anjuma Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Hei :) Joda, det går, men jeg er ikke veldig glad i ren teakdørk uten bordgang / nating. Så det jeg tenkte var å "prøve" et billig alternativ ut sesongen for å se om jeg går til innkjøp at ny dørk for neste sesong :) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Andy2 Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 alle som selger båtutstyr selger også slikt belegg; Maritim, SeaSea etc. Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 alle som selger båtutstyr selger også slikt belegg; Maritim, SeaSea etc. Det trodde jeg også, men det ser ut for at de fører plater, ikke vinylbelegg... og prisen er fra 300,- Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
index Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 De fører Nautolex vinylbelegg også, men billig er det ikke! Om du ønsker en billig løsning for denne sesongen ville jeg ha kjøpt noen meter med kunstgressteppe (fås i mange farger) og lagt dette løst oppå platene. Jeg har et slikt teppe i brunt på akterdekket, og synes det er en grei løsning. Alternativt kan du maskere og male nater på platene du allerede har, og deretter lakke dem. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Anjuma Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 De fører Nautolex vinylbelegg også, men billig er det ikke! Om du ønsker en billig løsning for denne sesongen ville jeg ha kjøpt noen meter med kunstgressteppe (fås i mange farger) og lagt dette løst oppå platene. Jeg har et slikt teppe i brunt på akterdekket, og synes det er en grei løsning. Alternativt kan du maskere og male nater på platene du allerede har, og deretter lakke dem. Gressteppe frister ikke egentlig, men det var absolutt en lur ide å male nating for så å lakkere det hele :) Det kan faktisk være en brukbar løsning bare man er nøye så ikke natingen blir skjev og ujevn :) Takker for godt tips! :) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
index Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Ett tips til: Etter at du har maskert og før du maler, smører du på ett strøk med klarlakk i natene. De tetter du tapen slik at natefargen ikke kryper innunder denne, og kantene på natene blir knivskarpe! Hvis du i tillegg fjerner tapen før malingen er helt tørr, burde dette kunne bli riktig så bra! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Anjuma Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Ett tips til: Etter at du har maskert og før du maler, smører du på ett strøk med klarlakk i natene. De tetter du tapen slik at natefargen ikke kryper innunder denne, og kantene på natene blir knivskarpe! Hvis du i tillegg fjerner tapen før malingen er helt tørr, burde dette kunne bli riktig så bra! Aha... meget smart :) Takker og bukker Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
M/S Bastard Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Jeg fant "skipsdørk" hosen Fargerike forhandler. Bredde på "planken" ca 70mm, husker ikke prisen eksakt, men rundt 280 mener jeg det var for kvadraten. Husker heller ikke navnet på belegget, men kan sjekkes ut i tilfelle Denne var også pen, med konturer (nedsenket nate) Mener det var nate i skøten på planken lengdeveis også Jeg har nautolex i båten nå, type hvit med svarte nater, styggere belegg skal man lete lenge etter. Hadde ihvertfall ikke betalt den blodprisen for nautolex Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Jeg fant "skipsdørk" hosen Fargerike forhandler. Bredde på "planken" ca 70mm, husker ikke prisen eksakt, men rundt 280 mener jeg det var for kvadraten. Husker heller ikke navnet på belegget, men kan sjekkes ut i tilfelle Denne var også pen, med konturer (nedsenket nate) Mener det var nate i skøten på planken lengdeveis også Jeg har nautolex i båten nå, type hvit med svarte nater, styggere belegg skal man lete lenge etter. Hadde ihvertfall ikke betalt den blodprisen for nautolex Ja fargehandleren her i fjorden hadde også noe lignende til snaue 300,- m2, men dette er nesten samme pris som plater. Det kan nok være jeg må benytte meg av tipset om å male nating på eksisterende plater, billigere blir det vel neppe og kanskje attpåtil penere enn vinylbelegg :) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
M/S Bastard Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Ja, det blir det jo . Jeg har ikke sans for platene heller jeg da, for det blir ikke omramminger med hverken plater eller belegg. Male nater går jo fint det, skal være ett par eksempler på dether på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 platene på maritim koster jo over 500 kroner kvadratmeteren.. mener jeg så en tråd en gang om noen som hadde fått tak i plater fra Fibo trespo hos byggern til en hyggelig pris. de var også vannbestandige. Sitér dette innlegget Link to post
Anjuma Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 platene på maritim koster jo over 500 kroner kvadratmeteren.. mener jeg så en tråd en gang om noen som hadde fått tak i plater fra Fibo trespo hos byggern til en hyggelig pris. de var også vannbestandige. Fibo kjenner jeg ikke til ved navn... men det skal jeg sjekke ut :) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.