Rikosjett Startet 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2010 Er på jakt etter en bra kartplotter/ekkolodd til Skjærgårdsjeepen min Har funnet 2 typer men er usikker på hvilken jeg skal velge 1. Lowrance HDS 5 2.Raymarine A50D Lowrance har mulighet for bredbånds ekkolodd men svinger koster 7000,- Noen som har erfaringer med disse? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Du får brebåndsekkolodd med Lowrancen uansett hvilken svinger du bruker, også den rimelige hgekksvingeren som følger med. Mulig du blander sammen med StructureScan som er høyoppløslig ned og sideskanning. Både HDS-5 og A50D er gode ekkolodd og plottere, men Lowrance utnytter skjermarealet bedre siden numerisk info legges oppgå ekkolodd/kartbilde i stedet for i seperat vindu som på Raymarine. Måten HDS viser Navionics Platinum Plus kart på er også mye bedre enn på Raymarine. Jeg har to HDS-5 og en HDS-8 og er godt fornøyd. Kjenner også Raymarine godt siden jeg også har en E80. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Fikk en demonstrasjon på HDS 8 eller 10 det husker jeg ikke. Havsport As i trondheim har en slik. Kjørte over et flyvrak på 40 meter og du verden for en grafikk. Så tydelig fly nede på bunnen Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Det du så var StructureScan resultater, dette er et "black box" ekkolodd som operer på 455 og 800kHz med sin egen svinger, og som ser til begge sider og rett ned med tre seperate svingerelementer. StructureScan kobles til HDS eller Simrad NSE med Ethernet. Dette er ikke i stedet for vanlig ekkolodd, men en tilleggsfunksjon. Jeg har to StructureScanenheter. Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Ok blir å kjøpe MDS 5 Så blir det rett ut til Hitra på havfiske! Seien biter noe helt jæveli utpå der nå Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Sørg for å kjøpe modellen med 50/200kHz svinger, 83/200kHz svingeren er best egnet til ferskvannsfiske. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.