Super73 Startet 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2010 Hei Noen her som har vært borti noe lignende; Under kjøring kan turtallet på motoren plutselig falle fra f.eks 5000 til 4000. Dette skjer gradvis, vil anta at det går ca 5 sek fra det begynner å synke til det stabiliserer seg. Etter en liten stund er det som om noen slår på en bryter og turtallet stiger brått til 5000 igjen. Dette skjer i alle turtallsområder og kommer og går kontinuerlig, men de periodenen motoren går normalt er bare ca 10% av den totale gangtiden. Problemet oppsto plutselig. Motorlyden er normal og det er ingen vibrasjoner eller lignende. Motoren har heller ikke gitt noen alarmsignaler. Kan også nevne at den nå går litt ujevnt på tomgang og stopper noen ganger. Ved gasspådrag "henger" den også litt igjen... Dette har jeg sjekket: Testet at den går på alle fire sylindere, bensinpumpe, filter, "fersk" bensin fra en annen tank for å eleminere kondens eller falsk luft fra ledninger/rør i den faste tanken. Med ventetid på ca 4 uker på det lokale Mercury verkstedet håper jeg noen her på forumet kan ha noen tips til ting jeg kan sjekke selv.... Alle forslag mottas med stor takknemmelighet!! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 sjekk lufting på tanken. Også har jeg lest her at pumpeblære på bensinslangen kan være i stykker - da suges den flat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.