Jump to content

Hvor bunkre bensin i Hardangerfjorden?

Torrybra

Recommended Posts

Skal innover til Kinsarvik til helgen med familien og noen venner. I den anledning har jeg lurt på å ta sjøveien inn hvis været er bra. Da kan meg og kompisen fiske, mens damer og barn koser seg i Mikkelparken. Det er altså Bergen - Kinsarvik tur retur som er planen. Båten min, en 19fots skjærgårdsjeep har kun en 70 liters tank, så regner med at jeg må stoppe et par ganger å fylle opp tanken. Hadde vært greit å slippe å løpe opp og ned til bensinstajoner med en tiliters kanne, så pumpe på kai hadde vært greit. Så hvor bør jeg planlegge stopp?

Hvor lang tid bør jeg regne på denne turen? Marsjer på vel 25 knop, og bruker vel en ca 20l/t.

Ellers er jeg en helt fersk båteier, så andre gode tips og råd på veien tar jeg gjerne med også. :smiley:

Som en liten sikkerhet, kan det være smart og fylle med 2 10'liters kanner som du fyller før avreise og tar med, og bruker itilfelle stopp.. Så er poletiet ute og farter, så pass på redningsvester er på plass til alle mann, og båtførerbevis vist du er født før 1980 :cheers:

God tur! :flag_bp:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

[sitatslettet]

Skal innover til Kinsarvik til helgen med familien og noen venner. I den anledning har jeg lurt på å ta sjøveien inn hvis været er bra. Da kan meg og kompisen fiske, mens damer og barn koser seg i Mikkelparken. Det er altså Bergen - Kinsarvik tur retur som er planen. Båten min, en 19fots skjærgårdsjeep har kun en 70 liters tank, så regner med at jeg må stoppe et par ganger å fylle opp tanken. Hadde vært greit å slippe å løpe opp og ned til bensinstajoner med en tiliters kanne, så pumpe på kai hadde vært greit. Så hvor bør jeg planlegge stopp?

Hvor lang tid bør jeg regne på denne turen? Marsjer på vel 25 knop, og bruker vel en ca 20l/t.

Ellers er jeg en helt fersk båteier, så andre gode tips og råd på veien tar jeg gjerne med også. :smiley:

4km lenger inne i fjorden (Lofthus) er det i hvertfall en Hydro med pumpe på brygga. Ellers er det også Morellfestival i Lofthus kommende helg, og det kan jo være flott adspredelse for både store og små. [/sitatslettet]

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...