Torrybra Startet 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2010 Skal innover til Kinsarvik til helgen med familien og noen venner. I den anledning har jeg lurt på å ta sjøveien inn hvis været er bra. Da kan meg og kompisen fiske, mens damer og barn koser seg i Mikkelparken. Det er altså Bergen - Kinsarvik tur retur som er planen. Båten min, en 19fots skjærgårdsjeep har kun en 70 liters tank, så regner med at jeg må stoppe et par ganger å fylle opp tanken. Hadde vært greit å slippe å løpe opp og ned til bensinstajoner med en tiliters kanne, så pumpe på kai hadde vært greit. Så hvor bør jeg planlegge stopp? Hvor lang tid bør jeg regne på denne turen? Marsjer på vel 25 knop, og bruker vel en ca 20l/t. Ellers er jeg en helt fersk båteier, så andre gode tips og råd på veien tar jeg gjerne med også. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 (redigert) Du får bunkers i Kinsarvik, Norheimsund. Redigert 19.Juli.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torrybra Svart 19.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Takk for grei link, men er dette pumper på kai? Har kikket en del i båtmagasinets "Norske gjestehavner". Her står det henholdsvis 300m og 400m til bensin i Nordheimsund og Kinsarvik. Det går jo det også, men er jo litt mer lettvint å fylle på kaien da. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 19.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2010 Som en liten sikkerhet, kan det være smart og fylle med 2 10'liters kanner som du fyller før avreise og tar med, og bruker itilfelle stopp.. Så er poletiet ute og farter, så pass på redningsvester er på plass til alle mann, og båtførerbevis vist du er født før 1980 God tur! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
rakator Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 [sitatslettet] Skal innover til Kinsarvik til helgen med familien og noen venner. I den anledning har jeg lurt på å ta sjøveien inn hvis været er bra. Da kan meg og kompisen fiske, mens damer og barn koser seg i Mikkelparken. Det er altså Bergen - Kinsarvik tur retur som er planen. Båten min, en 19fots skjærgårdsjeep har kun en 70 liters tank, så regner med at jeg må stoppe et par ganger å fylle opp tanken. Hadde vært greit å slippe å løpe opp og ned til bensinstajoner med en tiliters kanne, så pumpe på kai hadde vært greit. Så hvor bør jeg planlegge stopp? Hvor lang tid bør jeg regne på denne turen? Marsjer på vel 25 knop, og bruker vel en ca 20l/t. Ellers er jeg en helt fersk båteier, så andre gode tips og råd på veien tar jeg gjerne med også. 4km lenger inne i fjorden (Lofthus) er det i hvertfall en Hydro med pumpe på brygga. Ellers er det også Morellfestival i Lofthus kommende helg, og det kan jo være flott adspredelse for både store og små. [/sitatslettet] Sitér dette innlegget Link to post
Kaldfisk Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Jondal. http://www.spar.no/Finn-butikk/HORDALAND/SPAR-JONDAL/Om-SPAR-Jondal/ Dist. Bergen - Kinsarvik, ca. 85 kvartmil, bortunder 4 timer. Vil tippe Varaldsøy også har bensin, ihvertfall nær kaia. Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Hansi Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Takk for grei link, men er dette pumper på kai? Telefon nummer står oppgitt i linker, hvorfor ikke ta en telefon og spør. Sitér dette innlegget Link to post
Torrybra Svart 26.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 (redigert) Da var turen unnagjort, og hvis det er noen andre som lurer på hvor det er bensinpumper på kaien i fjorden, så er Jondal eneste alternativ. Hadde forøvrig en strålende fin tur med mye sol og lite vind. Redigert 26.Juli.2010 av Torrybra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.