mottis Startet 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2010 Hei hei alle sammen... Steffen her og ny bruker og stolt eier av en plattglatter?! tror jeg... (Har ingen informasjon ,gjerne noen der ute har?) Kom over denne og ble forelsket i formen på skroget..Men som dere ser er det litt av ett prosjekt. Så jeg har bestemt meg for å rive alt og bare bruke skroget til å legge glassfiber! sikkert mange som menner det er å drepe "trebåtsjarmen"....men mitt (jeg og en kompis) forrige prosjekt var en 60 år gammel Kvitsøy snekke , så nå vil jeg lære meg og bygge i glassfiber. Då ! er det noen der ute som har masse erfaring med dette...? Hvor tykt lag må jeg legge? Hvor mye glassfiber og epoxy må jeg kjøpe og sånt ca. pris jeg må beregne?? Og motor messig.. jeg vil jo at denne dronninga ska gli lett på vannet...då trenger vi hestekrefter..men hvor mye..100? 200? eller 300hk... Evt. hvilken fart tror dere jeg kan få den opp i?? Erfaringer??? All hjelp og tips tas i mot med stor takknemlighet... Hjelp meg å bygge drømmebåten min:-) Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Nei, nei, nei.....så flott båt fortjener ikke og plastes inn, men heller skift ut dårlig treverk med nytt i stedet for å bake inn råte med glassfiber. Kan bli et smykke denne med en del innsats. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Kjetil1 Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Tenkte det samme, selv om jeg ikke er noe trebåt-mann. Den ser ut til å være verd å få tilbake til sin fordums storhet. Jeg pleier å tenke at restaurerte trebåter er flotte, men ikke noe jeg ville hatt. Men det er flott å se en fin trebåt som blinker i nylakka tre omkapp med småkrusningene på sjøen en fin sommersdag... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
mottis Svart 20.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Nei, nei, nei.....så flott båt fortjener ikke og plastes inn, men heller skift ut dårlig treverk med nytt i stedet for å bake inn råte med glassfiber. Kan bli et smykke denne med en del innsats. Jo.. jeg ser den.. skal ta det i betraktning.. men skroget er helt fint ingen råte, kan være jeg skifter mening når jeg får frem trefargen...:-) Men motor då?? har du noe kunnskap om hvilken fart jeg kan oppnå ?? Ps Fantastisk båt du har! Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Om du ikke har råte nå, kan jeg garantere at du får det raskt hvis du legger på plast. Velg heller plastbåt enn å ødelegge denne. Plasten vil løsne, råten vil få ideèlle forhold. Eneste måten å gjøre dette riktig på, er å tørke ut skroget (mye) for så å dekke utvendig og innvendig med glassfiber og epoksy. (perfekt tetting) Dyrt og vanskelig og neppe verdt det på denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.