Ultima01 Startet 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2010 Jag skulle vilja ha tips om bra ankringsvikar och naturhamnar på Sörlandet då jag tänkte tillbringa fyra veckors segel- semester där. Från Lindesnäs och in mot Oslofjorden. Tar tacksamt emot era erfarenheter och tips. Anders Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 (redigert) Hei og velkommen til Baatplassen Kjøp boken Havneguiden for området. Koster ca 400 kroner. Det er omtrent å anse som norske varianten av store permen til SXK Finnes i stor sett alle butikker i området vil jeg tro. Har du tid til å handle på nettet kan du kjøpe den fra www.nautisk.no Redigert 20.Juli.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 (redigert) Vel så bra er vel Den Norske Los som fås i flere bind alt etter som hvilken strekning en skal utforske. En kan lese mer om historien bak Den Norske Los her. Redigert 20.Juli.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Deler rådet fra Hansi. I tillegg anbefaler jeg å bruke Google Earth aktivt. Jeg har nå seilt i mange farvann i Europa og detaljert bruk av Google Earth (Tyskland, Italia, Sveits, Sverige, Danmark) gir godt utgangspunkt for å planlegge seilas. Det samme gjelder for området Lindesnes til Oslofjorden. Som Bitteliten nevner er Havneguiden en brukbar referanse. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 20.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2010 Link til havneguiden på nett. Noen greie plasser er Stokken (randøy) i Kristiansand. Skogerøen (Skauøya) i Lillesand og Maløya i Grimstad. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.