Bitteliten Startet 20.Juli.2010 Del på Facebook Startet 20.Juli.2010 Andre enn meg som har mye støy på K16 for tiden? Høres ut som om Stockholm Radio har feil på senderen. (og ja - jeg vet at jeg kan skru opp squelchen) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 hade støy på 16 jeg med, idag eftermiddag nede i Lille Bælt. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Benji Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Generellt har det vært en del høytrykk lenger sør i det siste (selv om det ikke ser sånn ut her oppe), og det medfører at vhf`n når ekstremt mye lenger, og derfor også mer "var" for støy/forstyrelser. Desverre noe en må regen med. Ikke uvanelig att en båt som ligger og blokkerer 16 nede på f.eks Danmarkskysten slår inn med støy også i oslofjorden. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Bitteliten Svart 20.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Dette høres mer ut som en bærebølge. Jeg ringte Stockholm radio og informerte dem. De hadde ikke hørt dette fra andre. Hvilket gjorde at jeg begynte å slå av ting ombord. Fant da ut at støyen kommer fra autopiloten. Etter et par "rebooter" forsvant støyen. Har kontaktet Belamarin om dette. Kan jo ikke ha det slik Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Generellt har det vært en del høytrykk lenger sør i det siste (selv om det ikke ser sånn ut her oppe), og det medfører at vhf`n når ekstremt mye lenger, og derfor også mer "var" for støy/forstyrelser. Desverre noe en må regen med. Ikke uvanelig att en båt som ligger og blokkerer 16 nede på f.eks Danmarkskysten slår inn med støy også i oslofjorden. Jepp........hørte Rogaland nedanfør Læsø i førre uken.....så det har vart bra radiokonditioner siste uken! idag læt det som en bærebølge.....noen som lagt ifra seg mic'en med knappen intrykt Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.