alicraftv8 Startet 20.Juli.2010 Del på Facebook Startet 20.Juli.2010 har byttet starter på min v8 bensin volvo penta(gm),men sliter med at starteren slår inn,men vil ikke gå rundt...ligger bare å slår fram og tilbake... er det noen her som har gode tips om hva det kan være...eller hva jeg kan prøve å gjøre..? Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Får han nok strøm? Vis han ikke får nok strøm går den ikke rundt. Får håpe det bare er en bagatell Se om ledningene har god kontakt, også på batteriet. Sitér dette innlegget Link to post
snod Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Er det en ny starter eller overhalt? Muligens sitter gaffelen i feil spor? Har feilmontert en starter på den måten før. Ville tatt den ut og prøvekjørt. Startkabel mot gods og +, deretter en tynnere kabel mellom + og styrestøm. Sitér dette innlegget Link to post
nroo7 Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 mange av disse uoriginale startere trenger shimses ut eller inn for og treffe startkrans riktig Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 20.Juli.2010 Del på Facebook Svart 20.Juli.2010 Ny starter skal ALDRI schimses!!! Hadde samme prob på min 350GM mercruiser men prob var at jeg kjøpte ministarter mens jeg skulle ha den store....se her å se om det er en slik du trenger for startkransen burde være den samme http://www.rt-fritid.no/shop/products.asp?lang=47&pid=15 Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 21.Juli.2010 Del på Facebook Svart 21.Juli.2010 Har du målt spenningen på starter etter innslaget? Tipper du har et spenningsfall en plass som gjør at du har nok trøkk til å vippe over innslaget men ikke til å drive startmotor. En kjapp og enkel ting du kan gjøre er å skru opp innslaget og gjøre kraftig rent på alle kontaktflater. Henter fort 1 volt på det.. (går ut fra du har eliminert dårlig kabler/kabelsko) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Fjordland Svart 21.Juli.2010 Del på Facebook Svart 21.Juli.2010 Om du ender opp med og måtte kjøpe ny, så sjekk priser først! Jeg har og en V8 bensin som er basert på Ford sin 351, og Ford marine deler fra US er langt billigere enn Volvo Penta:) Sitér dette innlegget Link to post
alicraftv8 Svart 21.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2010 takk for mange gode svar...skal ut å teste igjen i morgen..:) skal informere om hvordan det går.. Sitér dette innlegget Link to post
Endeavour Svart 21.Juli.2010 Del på Facebook Svart 21.Juli.2010 Hadde samme problem med samme maskin. Etter å ha byttet kabel til batteriet, fungerte alt som det skulle. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.