suzumer 290 Startet 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2010 er denne lakken like slitesterk som gelcoat mot hakk og striper.. eller må jeg vere ekstra forsiktig for å ikke lage striper ? å på lakken skal eg bare bruke vanlig båt waks på ? eller? Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 21.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 ingen som vet???? eller har erfaringer ??? Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Den er svært slitesterk. Føtter med sand under er intet problem når den er ordentlig herdet. Vask - polering blir som med gelcoaten. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
suzumer 290 Svart 21.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 ok takk Sitér dette innlegget Link to post
jernkjøl Svart 25.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2010 Har brukt Topp Coaten i oppvaskkummen i båten. Imponert over hvor sterk den er. Bestikket lager knapt en ripe under oppvasken. Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 25.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2010 Jeg brukte den ifm at jeg forsterket akterspeilet på båten min. Det var for trangt til at jeg kunne gjøre det innvendig, så jeg slipte ned utvendig til "benet" la på 6 lag duk og polyester. Slipte og sparklet flere ganger etterpå. så la jeg på 3 lag top coat etterpå. Synes den brukte lang tid på å herde men resultatet ble hardt og slitesterkt Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 28.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2010 ok har nettop lakkert båten min og er svert fornøyd sjølv... Sitér dette innlegget Link to post
Med vind Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Ja, legg ut bilde.... Hva gjør du for å få topp finish.... (med bilder ? Vi liker å få tingene illustrert ) Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 30.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2010 Også meget fornøyd med denne. Tykt lag med kost blir aldeles perfekt, men dette fungerer kun på horisontale flater. Ellers siger den lett. Har forsøkt flere typer ruller, men det blir alltid luftbobler som lager nupper i overflaten. Korthåret rull av god kvalitet pluss fordriver tror jeg blir best. Siden den tørker raskt må man være rask på labben. Sprøyting er naturligvis det beste. Så lenge man ikke får sig, dråper, eller sprøyter bilen til naboen. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
suzumer 290 Svart 31.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 ok. kommer med bilde snart har ikke bilde på pc'en.. har fott sjøsatt båten i dag og blir nesten blendet av den hvite fargen oppi. en ting som va litt domt det er att på skroget blei lakken litt som et appelsinskall. men planen med denne båten va ikke å få den 100 prosent men å få det så godt eg klarte... Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 31.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2010 Med vind skrev On 30.7.2010 at 9.44: Hva gjør du for å få topp finish.... det beste er å sprøyte lakkere og det er best på å spraye på flatt... er det lodrett blir det litt appelsin skall resultat (i hvertfall det eg opplevde) og så er det å slipe med 2-300 papir før lakkering Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 7.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2010 (redigert) her på skroget og her er oppi båten (endelig fått til å legge ut bilde) Redigert 7.August.2010 av suzumer 290 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.August.2010 Link til dette innlegget Svart 8.August.2010 Noen som vet om biltemas grå er lys eller mørk? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bjørnøy Svart 8.August.2010 Link til dette innlegget Svart 8.August.2010 Den er lys. Fin farge forresten. Sitér dette innlegget Link to post
Lukas Svart 17.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2011 Her er Biltemas Topcoat i grå. Det er mye brunt i den og den er vel mer beige enn grå (bildet er tatt fra et annet forum) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.