Jump to content

hvor slitesterk er biltemas polyuretanlakk / topp coat lakk

suzumer 290

Recommended Posts

Jeg brukte den ifm at jeg forsterket akterspeilet på båten min. Det var for trangt til at jeg kunne gjøre det innvendig, så jeg slipte ned utvendig til "benet" la på 6 lag duk og polyester. Slipte og sparklet flere ganger etterpå. så la jeg på 3 lag top coat etterpå. Synes den brukte lang tid på å herde men resultatet ble hardt og slitesterkt

Også meget fornøyd med denne. Tykt lag med kost blir aldeles perfekt, men dette fungerer kun på horisontale flater. Ellers siger den lett. Har forsøkt flere typer ruller, men det blir alltid luftbobler som lager nupper i overflaten. Korthåret rull av god kvalitet pluss fordriver tror jeg blir best. Siden den tørker raskt må man være rask på labben. Sprøyting er naturligvis det beste. Så lenge man ikke får sig, dråper, eller sprøyter bilen til naboen.

ok. kommer med bilde snart har ikke bilde på pc'en.. har fott sjøsatt båten i dag og blir nesten blendet av den hvite fargen oppi. en ting som va litt domt det er att på skroget blei lakken litt som et appelsinskall. men planen med denne båten va ikke å få den 100 prosent men å få det så godt eg klarte...

Hva gjør du for å få topp finish....

det beste er å sprøyte lakkere og det er best på å spraye på flatt... er det lodrett blir det litt appelsin skall resultat

(i hvertfall det eg opplevde)

og så er det å slipe med 2-300 papir før lakkering

• 5 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...