Rastløs Startet 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2010 Jeg ser på Drevia.se at de selger overhalings pakker til VP motorer. ( også min, En VP d2-40) Jeg har vel ikke akkurat tenkt på overhaling enda, men jeg antar at det sikkert er en timegrense, akkurat som på service ? Og hva er i så tilfelle den ? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Overhale en motor begynner man vel ikke å tenke på før den begynner å bruke olje osv, det kan vel fort gå 30000timer til det skjer Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Nå er ikke jeg noen VP-ekspert,men på generelt grunnlag er det vel ikke et spesielt timeantall før en bør overhale en motor. Når motoren ikke lenger oppfyller produsentens toleransekrav er vel tiden for overhaling. Dette kan i første omgang kontrolleres ved å ta en kompresjonstest,viser den for lave verdier,kan tiden for overhaling være inne. Ellers har nok verkstedene for de aktuelle motorene en hviss erfaring som tilsier når en motor begynner å bli "moden" for en kontroll/overhaling. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.