Jump to content

Delte en stokk med propellen, måtte ringe redningsskøyta

Tom Rør

Recommended Posts

Til Tom Rør: Sørg for å dokumentere hele hendelsesforløpet så godt du kan, med fotos, kvitteringer evt. få en skikkelig erklæring om hva som ble gjort hos Framnæs osv osv! Selv hadde jeg følgende erfaring for et par år siden: Fikk 2-toms trosse i propell med besøk av NSSR og alt som hører til. Drev ble klokket av mekaniker og alt så bra ut. Hadde da 6(!) driftstimer på båten. Etter snaue 100 timer raste drevet fullstendig (tannhjulssalat). Jeg fikk nytt drev på garanti, men er 110% sikker på at trossa var den _egentlige_ årsaken. Poenget mitt - som også Worse er inne på - er at dette kan få følger relativt lenge etter selve hendelsen.

:cheers: Så flott at du er igang igjen Tom Rør :flag_bp: Framnæs er flinke de..

Selv så må jeg skryte av Ringens Varv I Marstrand :flag_sw:

Jeg mistet som sagt alll fremdrift på SB motor her omn dagen. problemet var at jeg var i Danmark :discuss:

Ringte Til Vp i Danmark men de innrømte at de ikke kunne love noe ferdig.. ÆSJ.. Bestemte meg da at jeg skulle gå for en maskin over til Sverige.. Langt ja.. Etter Bittelitens og Major Andys gode omtale Av Ringens Varv så ringte jeg.. Jo det var bare og komme.. makan til service :flag_sw::flag_sw:

Som sagt som gjort.. etter 93 NM i 7 knop.. herregud så kjedelig :rolleyes::rolleyes: så annkom jeg Ringens varv I Marstrand..

Rimelig trøtt da ja.. Så en kjapp Pizza og 2 pils senere så binga jeg.. 0730 igår Fredag så banket de på skutsida mi.. opp gikk båten.. etter 1 time kom dem og sa at dette er i orden iløpet av dagen :yesnod: .. Det øvre vekselhuset som jeg mistenkte hadde skjært seg..

13:30 gikk båten på vannet igjen alt klart.. :yesnod::yesnod::flag_sw::flag_sw:

Jeg kan ikke få takket guttanae og jentene på Ringens Varv nok.. for en Service.. Fredag av alle dager var det også..

Med båt og vp motor så er ordtaket at det er deilig og være Norsk i Sverige :flag_sw:

Sorry Danmark.. men når det kommer til VP så er det håpløst..

Fortsatt god ferie til alle sammen :flag_bp:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Jeg har kvitteringer etc. og jeg vet ikke hva jeg får av redningsselskapet etterhvert, men har både bilder og video, så vi får håpe at det er nok.

Det varmet meg at Du fikk orden på sakene Thorlyn, god tur videre på din ferd.Den servicen som enkelte firmaer yter, er helt utrolig og skal ikke forbigåes i stillhet.

De må få all den positive omtalen de fortjener. Skip ohoi :yesnod:

Flott at det ordnet seg for dere begge :yesnod: ingen selvfølge i disse ferietider.

:cheers:

Sorry Danmark.. men når det kommer til VP så er det håpløst..

Kanskje det er Danskene som har forstått det :rolleyes: Beklager kunne ikke dy meg i disse VP garanti/reklamasjonstider, sitter egentlig i glasshus da jeg nå har VP drev selv :lol:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Som sagt som gjort.. etter 93 NM i 7 knop.. herregud så kjedelig

Ja mulig det er kjedelig å være på sjøen, underveis og sånn... Det må være noe svineri.

Det øvre vekselhuset som jeg mistenkte hadde skjært seg..

Men hvorfor har det skjært seg? Skal ikke si at det har noe med hverken navnet eller fargen å gjøre, men kanskje det kan være lurt å kjede seg litt en gang iblant?

Ja mulig det er kjedelig å være på sjøen, underveis og sånn... Det må være noe svineri.

Ja alene og en motor ute så er det både kjedelig og litt nervøst om det andre drevet ryker midt ute i kattegatt...

men kanskje det kan være lurt å kjede seg litt en gang iblant?

Vp drev har en lei tendens til og skjære seg rundt 1000 timer.. bare kjipt at slikt skjer i ferien med stressa verksteder og kunder.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Etter Bittelitens og Major Andys gode omtale Av Ringens Varv så ringte jeg.. Jo det var bare og komme.. makan til service :flag_sw::flag_sw:

Jeg kan ikke få takket guttanae og jentene på Ringens Varv nok.. for en Service.. Fredag av alle dager var det også..

Flott at det ordnet seg så fint. Peter og Pernilla som driver Ringens Varv er gull verdt. De er fantastiske mennesker som har forstått at båtlivet måles i løpet av juni, juli og august. Da jobber de hard og har en mengde fornøyde kunder. Deres holdning er "hvorfor vente med noe som kan gjøres i dag?" :flag_sw:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
  • 2 uker senere...

Det ser ut som om gearet fikk seg en smekk, da det lekker olje fra det.Det skulle jo bare mangle om vi gikk klar av trøbbel etter den smellen :headbang:

Må få overslag over kostnaden, for deretter å få aksept for rep. fra selskapet.De aller fleste er jo på ferie, så det skjer jo ikke så mye akkurat nå. (Hadde bare alle vært som Framnæs) :yesnod:

Jeg får smøre meg med et eller annet, og vente på min tur i køen.

Total NOK 4.142,00

:crazy: :crazy: :crazy::nonod: Det er til og bli helt svimmel av, men det er også et hint om at det er lurt og være medlem :flag:

Hmmm - skal vi se. Vi snakker om 6 arbeidstimer, diesel, kjøp/drift av tungt utstyr. Dette er sikkert inkl. mva. Så reele intekter er ca 3400,- Det er ca. 550,- i timen for hver av de sjelene som er med på skuta. Så skal det betales arbgiveravg +++. I mitt hode er dette SUPERBILLIG. Det er det som er :crazy: :crazy: :crazy::nonod:

Jeg må si du er utstyrt med frekkhetens nådegave som klager på den prisen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...