båtx16 Startet 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2010 (redigert) Hei! Treng hjelp til ny båt! Har en dritt båt fra før,men har sett litt på Askeladden 2505 med 50hk og GH 11 med 30hk. Berre te å tipsa meg om båtar :D Må gå over 30 knop! Redigert 21.Juli.2010 av Båtx11 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth84 Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Min første båt var en smuggler 21, mye raske smugglere og få for 50 - 100 000.. Da snakker vi fartsmaskiner! Min var bygd for mellom 80 og 100 knop! Manglet bare motorkraften til så stor fart hehe.. Ikke noe billig timespris dog :) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 (redigert) Hei, og velkommen til Båtplassen! Og finne rett båt, med hjelp av folka her inne, skal vanligvis ikke være ett stort problem! Bare det er nok info. ute på bordet. Så går det sjappt! En ting som kan være lurt og vite er om du er under eller over 16 år Hvilke båt hadde du før? Så vi kan få en tanke om hva du helst ikke vil ha, siden du sier det er en drittbåt Hva liker du? Høy fart, Hoppe i bølger, og kjøre litt røft? Altså må ha en stødig og sterk båt, Og ikke minst en slitesterk motor, som tåler høyt turtall hele tiden, uten og ta noe serlig skade av det! Eller tar du det litt mere roligt? Fint og forsiktigt over bølgene og heller ligge litt under bånn gass... Så man ikke trenger og ta hensyn til det? Hvor mye har du tenkt og spandere på ''ny'' båt? Her er en GH. 11 fot. Med 9,9 Yamaha. Dette er en båt som tåler mye sjø, og har en GOD og slitesterk motor til 12.000. Denne gjør 25 knop http://www.finn.no/f...nnkode=23442574 Her er en Kid Master Speedbåt med 10 hk Mercury. 2008 mod, til bare 29.800. Nesten helt ny båt, som er byggd for høy fart, og hopping i bølger. Meget billig! http://www.finn.no/f...nnkode=23442294 Lykketil, håper du finner rett båt tilslutt! Redigert 21.Juli.2010 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
båtx16 Svart 21.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Båten skal brukes til fart,hopping osv. :D Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 21.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2010 Hvormye tenker du og bruke på båt? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
båtx16 Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Mellom 10 og 40 tusen Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Da ville jeg sett litt nærmere på den Kid masteren altså! 30.000 for en nesten helt ubrukt båt, som koster nesten 60.000 ny! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
båtx16 Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Sku kansje hatt en litt større båt så går meir enn 30 knop og større motor :D Men e Askeladden 2505 ein god båt ? Sitér dette innlegget Link to post
båtx16 Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Men eg legge meg no eg så vi snakkes sikkert i måro :D Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Har du båtførerprøven og er gammel nok, kan jo f.eks en Nor-Dan Puma være en kul båt. Jeg synes disse er tøffe. Denne kan jo kanskje prutes ned i 40000. Det er visst noe å fikse på denne, men ikke sikkert det er noe stor sak Sitér dette innlegget Link to post
båtx16 Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Sku gjerne hatt en litt biligere :D Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 perfekt båt for deg = bella arrow, gjerne med 50hk. kansje en hurrycane 470 eller en beecraft og hadde vært noe. Sitér dette innlegget Link to post
båtx16 Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Men kan dere fortelle meg va flaps på en båt er `? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Flaps er en eller flere plater, som festes akter på en båt. På snekken min er det støpt fast flaps, altså den kan ikke beveges. Det forbedrer farten med noen få knop, gjør den også stabil, og hjelper til med og holde båten bein. Her er en type for flaps. Disse festes på hvær sin side av båten, bak. Disse er eletriske, og kan justeres opp og ned... Ligger båten skjevt til en side, justerer du den med en bryter, og ''løfter'' båten opp, så den ligger beint Flaps Så vet du det! Så flaps er bare en fordel! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
båtx16 Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=22900523 denna har har flaps,,trur dere di er elektriske ? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Hmm, vanskeligt og si du Men kan ikke se noe brytere i panel som kan høre til flaps. Så de er nok faste ja... Kansje de er manuelt justerbare. At du kan justere de for hånd Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
båtx16 Svart 22.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Men kossen trur du den er ? asso Askeladden 2505 ? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 22.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2010 Det er sikkert en knall båt det! Du unngår og flyge iallefall, den har spoiler hehe Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
båtx16 Svart 23.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 perfekt båt for deg = bella arrow, gjerne med 50hk. kansje en hurrycane 470 eller en beecraft og hadde vært noe. kansje en litt større båt ;) Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Du får ringe han med Askeladden, og høre om en Prøvetur Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Yamaha! Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Jeg hadde gått for Askeladdenen Virker bra, Tohatsu skal være riktig så spreke og det er en grei båt ser det jo ut til, ta å ring han ja og spør om en prøvetur som sjøman sier får å se om alt er som forventningene Sitér dette innlegget Link to post
båtx16 Svart 23.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Men har desverre en far så ikkje e litt intrisert i båt engang.....og håpte jo på at han sku betale litt. Noen tips til hvordan eg skal få han med ? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Men har desverre en far så ikkje e litt intrisert i båt engang.....og håpte jo på at han sku betale litt. Noen tips til hvordan eg skal få han med ? Trikset for å få med far er å kjøpe ett litt nostalgisk leketøy. Gå for denne : http://www.blocket.se/dalarna/Glastron_Carlson_CV16ss_V8_28543499.htm?ca=7&w=3 og far vil være med med en gang. Sitér dette innlegget Link to post
båtx16 Svart 23.Juli.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Trikset for å få med far er å kjøpe ett litt nostalgisk leketøy. Gå for denne : http://www.blocket.se/dalarna/Glastron_Carlson_CV16ss_V8_28543499.htm?ca=7&w=3 og far vil være med med en gang. ikkje akkuratt.... Men noen tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Yamaha! Svart 23.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2010 Tips for å få far med til å kjøpe båt vet jeg ikke, noen ganger er man bare uheldig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.