Jump to content

Klokkeslett og sjøtemp på Garmin 420S

Anjuma

Recommended Posts

Prøver meg på et teknisk brukerspørsmål jeg ikke har klart å funnet ut av ved hjelp av brukermanualen til min GPS Garmin 420S.

Kanskje noen av dere gadgets interesserte der ute kan hjelpe? :smiley:

I manualen ser jeg av bildene at det vises både sjøtemp og klokkeslett... men hvordan i alle dager får jeg konfigurert GPS'en til å vise dette?

I brukermanualen står det ingenting om hvordan man får frem denne informasjonen, kun hvor på skjermen dette vises.

Kan det være at f.eks temp automatisk skal vises... kan i så fall forrige eier av båten feilkoplet eller utelatt å kople tempsensor?

Og jeg skulle gjerne hatt gjeldende klokkeslett i skjermbildet, men heller ikke her står det noe i manualen... kun hvordan endre mellom 12/24H visning.

Spesielt sjøtemp hadde vært kjekt å fått frem.

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

I min manual finner du info på side 37; Setting up sonar.

Temperaturen vises oppe i venstre hjørne når hele skjermen brukes til ekkoloddet.

Hvis den ikke er der hos deg, gå inn på Sonar > sonar setup og klikk på Auto. Hvis giveren kan gi temp.info, så skal den vises da.

Klokkeslettet ser det ikke ut som du kan få opp på skjermen, selv om du kan få den til å gi en alarm på et bestemt tidspunkt.

Redigert av affanavy (see edit history)

Temperaturen kommer jo ann på hva slags giver som er montert.

Er det en hekkgiver så er den med tempraturføler, er det en innvendig giver, er det IKKE tempraturføler, gjennomgående har vel også giver.

Det med klokkeslett ser jeg ikke hvor dan du skal få frem, har selv en 525s, og der for jeg det ikke frem.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

i kartbildet, trykk på Menu, derfra skal det være muligheter for å vise hvilke tall som skal vises i datalinjene (også tid på dagen). Har ikke min 525s der jeg er nå, så jeg kan ikke angi nøyaktig hvilke menyvalg du skal velge.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

i kartbildet, trykk på Menu, derfra skal det være muligheter for å vise hvilke tall som skal vises i datalinjene (også tid på dagen). Har ikke min 525s der jeg er nå, så jeg kan ikke angi nøyaktig hvilke menyvalg du skal velge.

Er ikke i båten akkurat nå, men legger denne "bak øret" og sjekker menyen ved neste mulighet :smiley:

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...