Jori Startet 23.Juli.2010 Del på Facebook Startet 23.Juli.2010 Hei, var på fjorden idag og nå skriker det stygt i servopumpen min + at den mister olje selv uansett å være i bruk. Det er selve pumpen som er utslitt. Så til mitt spørsmål, noen som vet om servopumper til Bil vil gå rett inn, det er jo en GM-motor egentlig? Passer mercruiser eller Ford pumper? Alternativt hvor kan man få tak i pumpe til en "vettug" penge. Motoren er enm 98 modell 5,0 GL, hvis det er noen forskjell på pumpene. På forhånd takk for hjelp Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 23.Juli.2010 Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 Jeg er litt usikker, men mener å huske at servopumpene ble bygget for Volvo, slik at de passer kun på deres braketter. Tror derfor ikke servopumpe fra en chevrolet bilmotor passer. GM leverte motorene til Volvo som longblocks, altså uten eksos, innsug, braketter, elektrisk, pumper osv. Ta med pumpen til nærmeste Chevrolet forhandler, og de burde ha kataloger med bilder osv, slik at du kan samenligne innfestningen. Det er bare en hydraulikk pumpe, så det burde være teknisk mulig å bruke en ifra en bil, dersom den passer på brakettene. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 23.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 [sitatslettet] Jeg er litt usikker, men mener å huske at servopumpene ble bygget for Volvo, slik at de passer kun på deres braketter. Tror derfor ikke servopumpe fra en chevrolet bilmotor passer. GM leverte motorene til Volvo som longblocks, altså uten eksos, innsug, braketter, elektrisk, pumper osv. Ta med pumpen til nærmeste Chevrolet forhandler, og de burde ha kataloger med bilder osv, slik at du kan samenligne innfestningen. Det er bare en hydraulikk pumpe, så det burde være teknisk mulig å bruke en ifra en bil, dersom den passer på brakettene. Ja og braketten har jeg jo. Husker je griktig er det kun to slanger som kommer og går i fra pumpehuset også, så er jo i prinsipp enkle saker dette. Takker for svar, får se hva andre også svarer :-) [/sitatslettet] Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 23.Juli.2010 Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 Ser det noe slik ut??? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 23.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 [sitatslettet] Ser det noe slik ut??? Nja får jeg vel si. Mye likt, men selve pumpehuset er mere slik du kjenner det fra bil, med målepinnen som integrert del av påfyllingslokket. Ellers var det mye likt ja [/sitatslettet] Sitér dette innlegget Link to post
JaKM Svart 23.Juli.2010 Del på Facebook Svart 23.Juli.2010 Er det ikke en vanlig Saginaw powersteering pump som står der da? Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 24.Juli.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2010 adeneo, jo den ser ut som det bildet du viser, men med det nederste huset. Dvs oljepinnen integrert i påfyllingslokket. For meg ser det ut som samme pumpene som sitter på biler, derav spørsmålet. Nå tror jeg at jeg har funnet en løsning. Jeg kjøpte en delemotor hvor den sitter på, så jeg monterer bare den nye over. Videre var det med EFI-anlegg på delemotoren, så det mobterer jeg over til vinters, så vil jeg samtidig få 30 hk økning på motoren og sannsynlig få en motor som går penere og forbruker mindre. Noen andre deler var også med, slik at jeg vil få noe i reserve, det er greit nok når man har en 12 år gammel motor. Min egen motor har ikke gått mye (400 timer) men du verden slik den likevel bærer preg av saltvannets påvirkninger. Takk for inspill og hjelp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.