logget av Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Husker ikke helt, men kanskje den ene anbefalingen var propspeed. Skal se om jeg har servicemeldingen i permen. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 Det har aldri hendt før, at jeg slår opp en perm og finner det jeg ser etter med det samme. Service Bullentin Group 44-1 Number 61 Version 01. Dato: 01.07 Det var propspeed antifouling produsert av Oseanmax som ble anbefalt. Det andre alternativet var generelt om at primer og coating kan brukes. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 IT nett betyr jo bare at båtens jording ikke kobles til strømkildene men at den ligger der som en potensialutjevning mellom de elektriske forbrukerne. Når man får første feil i anlegget så blir jord spenningssatt og så går alarmen. Den første feilen er jo ikke farlig, så da er det bare å repparere denne feilen. I båter med mye utstyr er jo dette en flott måte å gjøre det på, for man unngår på denne måten at switch mode utstyr sender likestrøm ut i jord internt i båten. Det er jo mye lettere å feilsøke en slik båt, for man slår jo av og på feilen med bryterne hvis disse er topolt. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 også er det to anoder på akterspeilet som ser slik ut disse fant jeg nå ut er av aluminium. De er ca 30x10x2 cm 1,62 kg hver? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2010 (redigert) har ikke veid de gitt. Men det er standard VP - samme som monteres når båten er ny. Har sendt deg IM Redigert 26.Juli.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.