Jump to content

El starter til suzuki dt 28

VetleBorgen

Recommended Posts

Er motoren forberet for el-start? Er det tannkrans på svinghjulet og er det skru/festehull for starteren? Om så er tilfelle får du sjekke bl Finn om det er brukte motorer7delemotorer og starte mekkinga. Blir nok litt arbeid for du trenger jo også batteri, da må motoren ha uttak for lading, ikke bare for lys. har du fjerkontroll i dag på gass/gear,vil du vel også ha muliighet for start på fjernkontrollen, da må du ha ny dersom du ikke vil feste bryter/startknapp i egen kontrollboks. Men er motoren klargjort for el-start er det bare arbeid som gjenstår.

Ps skal på hytta på mandag og der har jeg manual som dekker alle Suzuki motorer fra 2- 115hk fra 1980-2000. kan sjekk om motoren er klargjort for el-start.

Er motoren forberet for el-start? Er det tannkrans på svinghjulet og er det skru/festehull for starteren? Om så er tilfelle får du sjekke bl Finn om det er brukte motorer7delemotorer og starte mekkinga. Blir nok litt arbeid for du trenger jo også batteri, da må motoren ha uttak for lading, ikke bare for lys. har du fjerkontroll i dag på gass/gear,vil du vel også ha muliighet for start på fjernkontrollen, da må du ha ny dersom du ikke vil feste bryter/startknapp i egen kontrollboks. Men er motoren klargjort for el-start er det bare arbeid som gjenstår.

Ps skal på hytta på mandag og der har jeg manual som dekker alle Suzuki motorer fra 2- 115hk fra 1980-2000. kan sjekk om motoren er klargjort for el-start.

på den motoren, sitter ikke startsnora oppå svinghjulet, men under.. så når du drar løfter du opp ett tannhjul, som tar tak i svinghjulet. så ja det er tenner på svinghjulet. Så jeg tenkte at hvis jeg tok vekk det "startsnor huset" om det kanskje kunne gått ann å festa en starter på der. batteri og sånn har jeg.. Startknappen, kan jeg bare legge til ett bryterpanel eller lignende..

ok, takker for hjelp!

også hvis jeg får tak i en starter, er det bare selve starteren jeg trenger eller er det masse mere deler..?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...